• 02.03.11, 12:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Raskeid puidukoormaid saaks vedada ka hoopis raudteel

Eesti Raudtee on seisukohal, et puidu vedamisel on pikemate vahemaade katmisel raudtee tõsiseks alternatiiviks maanteevedudele. Üks rong veab ära sama palju puitu, kui mahub 80 veoautole.
Praegu veetakse raudteel puitu hinnanguliselt kuni 5 protsenti Eesti siseriiklikust kogumahust ja see osakaal võiks olla tunduvalt suurem. Ka on pikkadel vahemaadel, alates paarisajast kilomeetrist, raudteevedu odavam, ütleb Eesti Raudtee avalike suhete juhi Urmas Glase. Hinnale lisanduvad ka argumendid, et raudteetransport on keskkonnasäästlikum, ohutum liiklejatele ning aitab vähendada koormust maanteedele.
"Puiduvedajad on nimetanud raudteele suundumise takistusena vagunite puudust, kuid see ei ole tõsi. Kui puiduvedajad soovivad olla stabiilsed ja konkreetseid mahte tagavad partnerid, siis saab neile tagada ka piisava koguse vaguneid," lisas Glase. 
Seni on puiduvedajad enamasti huvitatud üksikute ebaregulaarsete partiide lähetamisest. Kuna vagunid on kallis ressurss, siis tuleb nad hoida pidevas töös ega ole võimalik kellelegi reserveerida osa vagunipargist teadmata kas ja kui suure intensiivsusega seda kasutatakse ning on loomulik, et raudtee eelistab kliente, kes tagavad stabiilse kaubavoo, selgitas Glase.
EL-i praktika liigub jõuliselt selles suunas, et pikkade vahemaade puhul tuleb kaubavedudes eelistada raudteetransporti maanteevedude arvelt. Seni on mitmetes riikides vabatahtlikult rakendatud maanteedel kaubavedude vähendamiseks administratiivseid meetmeid, näiteks teemaksude kehtestamist raskeveokitele, kuid tulevikus võib see muutuda üldkehtivaks normiks, nentis Glase. 
Eesti Raudteel veeti 2010. aastal 134 000 tonni puitu, aasta varem langetas masu  puidu siseriikliku veomahu 49 000 tonnini. Näiteks 2008. aastal veeti raudteel aga siseriiklikult üle 200 000 tonni puitveoseid.
 

Seotud lood

Uudised
  • 10.03.11, 10:46
ERAA ei toeta raskeveokite täismassi piirangu tõstmist
Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) nõukogu taunis nädal tagasi toimunud raskeveokite protesti ning otsustas, et ei toeta raskeveokite täismassi piirangu tõstmist seniselt 40 tonnilt 60 tonnile. 
Uudised
  • 02.03.11, 13:22
EVEA president: tuleb kvaliteetsemaid teid ehitada
Eesti Väike- ja Keskmiste Ettevõtjate Assotsiatsiooni juhi Marina Kaasi hinnangul tuleks Eestis ehitada kvaliteetsemaid teid, et veomasinaid saaks täielikult koormata.
Uudised
  • 04.03.11, 10:12
Metsaomanikud: me ei pea kinni maksma maanteeameti tegemata tööd
Erametsaliit on nördinud, kuidas riigiasutus reageeris nende rahulikumeelse meeleavalduse peale ning ütlevad, et ei taha kinni maksta maanteeameti tegemata tööd.
Uudised
  • 01.03.11, 11:17
Metsaveokid seiskavad homme protestiks liikluse
Homme blokeerivad keskpäeval kaheks tunniks neljas maakonnas liikluse metsaveokid. Protestiga nõuavad metsavedajad veokeile seatud massipiirangute leevendamist. 
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele