• 01.03.11, 11:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Metsaveokid seiskavad homme protestiks liikluse

Homme blokeerivad keskpäeval kaheks tunniks neljas maakonnas liikluse metsaveokid. Protestiga nõuavad metsavedajad veokeile seatud massipiirangute leevendamist. 
Koormatega metsaveokid panevad liikluse seisma Imaveres, Tartus, Pärnus ja Narva - Tallinn maanteel. 
Kehtiva täismassipiirangu tõttu on ümarmaterjali vedu Eesti Erametsakeskuse andmeil Eestis ebaefektiivne ja konkurentsivõimet pärssiv. 2010. aastal läbi viidud „Puidutranspordi makromajandusliku uuringu“ raames uuriti erinevaid võimalikke autorongide täismassistsenaariume Eesti oludes: 44 t (tänane kehtiv üldpiirang), 52 t ja 60 t.
Uuringu tulemusena leidsid teadlased, et suurema täismassi puhul (60 t) kaasneks vedude majandusliku efektiivsuse kasv ja ainuüksi ümarmaterjali vedudel hoitaks kokku 15,4 miljonit eurot otseseid kulusid aastas, väheneks liiklussagedus ja läbisõit 21 miljoni kilomeetri võrra, paraneks liiklusohutus. Väheneks vedude keskkonnamõju, sealhulgas CO2 emissioon 35% võrra. Koormussageduse vähenemisega kaasneks teekatendi kulumise vähenemine. Uuringus leitakse, et mõistlik on tõsta vedude efektiivsust ning panustada Eesti maanteede infrastruktuuri arendamisse.
Eestis ümarmaterjali veol kasutatavad kaasaegsed metsaveokid on projekteeritud ja ehitatud selliselt, et  täismassi tõstmine 60 tonnini ei vii teljekoormust üle Eestis lubatud normi. Konkurentmaades on lubatud täismass suurem (Soomes ja Rootsis 60 t  ning Lätis lubadega 52 t) ning Soome ja Rootsi suund on tõsta täismassi 70-90 tonnini lisades vastavalt autorongile telgi ja pikkust. Et konkurentsivõimes veel täiendavalt mitte maha jääda, tuleb metsatööstuse hinnangul Eestil oma 44 tonniselt piirangult ülespoole liikuda.  

Seotud lood

Uudised
  • 02.03.11, 14:16
Transpordifirma juht: kellelegi on kasulik, et meil kehvad teed oleksid
Sarnaselt EVEA juhi Marina Kaasiga peab ka veofirma K.Trans Pluss OÜ juhatuse liige Eduard Totšinov veovahendite väiksema koormamise põhjuseks kehvi teetingimusi.
Uudised
  • 02.03.11, 13:22
EVEA president: tuleb kvaliteetsemaid teid ehitada
Eesti Väike- ja Keskmiste Ettevõtjate Assotsiatsiooni juhi Marina Kaasi hinnangul tuleks Eestis ehitada kvaliteetsemaid teid, et veomasinaid saaks täielikult koormata.
Uudised
  • 04.03.11, 10:12
Metsaomanikud: me ei pea kinni maksma maanteeameti tegemata tööd
Erametsaliit on nördinud, kuidas riigiasutus reageeris nende rahulikumeelse meeleavalduse peale ning ütlevad, et ei taha kinni maksta maanteeameti tegemata tööd.
Uudised
  • 02.03.11, 14:48
Vedaja: valitsust peab massipiirangu tõstmiseks survestama
Raskeveokite massipiirangu tõstmise teemat tuleb hoida aktuaalsena ja survestada valitsust, arvab veofirma Janvemar ASi juhatuse esimees Janno Krantsiveer.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele