• 21.02.11, 10:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Itella Eesti Postile: konkurentide kopeerimine edu ei too

Itella Information ASi juhi Ahti Allikase sõnul võiks Eesti Post konkurentide jäljendamise - näiteks e-arved ja pakiautomaadid - asemel uuendustega tegeleda.
Ahti Allikas.
Ühest küljest võib Eesti Posti käibe vähenemise ootusi mõista, sest kogu füüsiline kirjaturg on kahanemas. Samas ootab logistikaturg käesolevalt aastalt märkimisväärset kasvu ja nii tekib küsimus, kas Eesti Postil ei olegi plaani sellest osa saada.
Seoses füüsilise kirjaturu kahanemisega on samuti arusaadav, et Eesti Post püüab leida ka lisategevusalasid. Eesti Posti sisenemine e-arvete turule on küll väga tervitatav. Siiani on Itella on olnud pea ainsaks hääleks kes e-arveid propageerib. Paberarvete kaotamine on aga selline ühisüritus millest lõpuks võidavad kõik ühiskonna liikmed. Nii, et selles valdkonnas loodame, et Eesti Postist kasvab meile arvestatav liitlane e-arvete populariseerimise osas.
Tänu Eesti meeste innovatiivsusele SmartPostis on Eesti ilmselt esimene riik maailmas kus on olemas tervet riiki kattev ja märkimisväärset kasutust leidnud pakiautomaatide võrk. Eesti Posti arvates peaks Eestist saama ainus riik maailmas kus on lausa kaks tervet riiki katvat ja märkimisväärset kasutust leidnud pakiautomaatide võrku. Selline ärimudeli üks-ühele kopeerimine minu arvates küll edu ei too.
Aastal 2009 avati Eestis kirjakande turg. Tänaseks on tekkinud Eesti Postile õhkõrn konkurents Express Posti näol, kes kannab alla 5%-i Eestimaal saadetavatest kirjadest. Kui nüüd Konkurentsiamet lubaks Eesti Postil osta Express Post, oleks Eesti Posti kontrolli all taas 100% kirjakande turust. Meie kui Eesti kirjasaatja arvates oleks sellise tehingu lubamine äärmiselt halb kõigile turu osalistele, ka Eesti Postile endale. Eesti Posti kliendina oleme näinud kuidas Eesti Posti on viimastel aastatel tublisti pingutanud teenuste kvaliteedi ja hindade muutmisel tarbijasõbralikumaks.
100% turgu kontrollival ettevõttel puudub motivatsioon innovaatiliselt edasi areneda. On üldse ootamatu, et riik läbi oma omanduses oleva ettevõtte üldse sellise plaanini jõudis. Eesti Post põhjendab Express Posti ostu sellega, et Eesti suurusega turule ei mahu mitut füüsilist kandevõrku. Samas investeerib Eesti Post miljoneid selleks, et luua alternatiivne füüsiline pakiautomaatide võrgustik.

Seotud lood

Arvamused
  • 31.03.16, 11:21
Igale eestlasele oma pakiautomaat
Omniva juhatuse liige Ansi Arumeel kirjutab, et oleme praegu murrangu lävel, kus inimeste ostuharjumused muutuvad ning selles muutuses peavad oma töö ümber korraldama ka logistika- ja postiteenuseid pakkuvad ettevõtted.
Uudised
  • 16.02.11, 13:58
SmartPOST: Eesti Posti pakiautomaadid turule ei mahu
Itella SmartPOSTi tegevjuhi Risto Eelmaa sõnul on arusaamatu, miks soovib Eesti Post kinnisvara müügist saadud raha muuhulgas investeerida pakiautomaatide võrgustike välja arendamisse.
Uudised
  • 15.02.11, 09:05
Atonen: klassikaline postiteenus kuivab kokku
Eesti Posti nõukogu esimehe Meelis Atoneni sõnul vähenevad peale kirjaturu ka teiste klassikaliste postiteenuste mahud ning universaalse postiteenuse kasutamine kuivab järjest kokku.
Uudised
  • 14.02.11, 16:44
Eesti Post otsib kasumlikke ärisid vara müügi toel
Põhitegevusest ka mullu kahjumi teeninud Eesti Post laieneb kinnisvara müügist saadud rahaga. Jooksev aasta peaks ettevõtte viima nulli.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele