Eesti Logistikaklaster kaasab Soomest välisinvesteeringuid, millega luuakse Eestisse 1000 uut kõrget lisandväärtust loovat töökohta.
Läinud nädalal Soomes Eesti Logistikaklastri toimunud seminar on klastri arendusjuhi Illimar Pauli sõnul esimene samm välisinvesteeringute kaasamise kavas, mille tulemusena soovitakse luua Eestisse 1000 uut töökohta vähemalt 50 000 eurose lisandväärtuse tasemega töötaja kohta.
"Soomele, Eesti jaoks Rootsi järel teisele suurimale välisinvesteeringute päritolumaale, pakub tootmise osaline siirdamine Eestisse arvestatavaid võimalusi konkurentsivõime kasvatamiseks," selgitas Paul. "Säilitades või isegi kasvatades klientidele lubatud tarnekindlust, tarnekiirust ja paidlikkust, on Eestis tootmise abil võimalik alandada kogukulusid ja kasvatada varade tootlust."
Logistikaklastrisse kuuluvaile ettevõtteile on Soomest pärinevad tööstuslikud välisinvesteeringud Pauli sõnul huvipakkuvad eelkõige seoses kaasnevate tooraine- ja valmistoodangu voogudega. "Mitmete klastriprartnerite huvi on seotus kinnisvara pakkumisega tootmistegevuseks, sealhulgas sadamate vabatsoonidesse rajatud tööstusparkidesse," lisas Paul.
Eesti Logistikaklaster, Eesti Vabariigi Suursaatkond Helsingis ja EAS korraldasid kolmapäeval 9. veebruaril Helsingi Eesti Majas Soome tööstusettevõtteile suunatud seminari EESTI UUED VÕIMALUSED 2011.
Kuidas Logistikaklaster Eestit Soome tööstusettevõtteile tutvustab:
- 2011. aastast on Eesti investeerimiskeskkond kindlam ja mugavam kui kunagi varem
- lisaks EU, Schengeni, WTO ja NATO liikmelisusele kuulub Eesti nüüd ka OECD-sse
- 2011. aasta 1. jaanuarist on Eestis käibel euro
- enim välisfirmasid on Eestisse asutatud Soome ettevõtjate poolt
- firma asutamine toimub Eestis kahe tunniga
- kogu asjaajamine ja suhtlemine riigiametitega on elektrooniline
- 0%-line ettevõtte tulumaks võimaldab Eestis kogu kasumi maksuvabalt reinvesteerida ja seeläbi kiiresti kasvada
- Eestis ei ole 20 aasta jooksul toimunud ühtegi streiki, mis oleksid ettevõtete tegevust häirinud
- Eesti sadamates, vabatsoonides ja tööstusparkides on sadu hektareid juba väljaarendatud infrastruktuuriga tootmis- ja ärimaid, samuti kohaseid hooneid koheseks tegevuse alustamiseks
- Eesti sadamad on Läänemere sügavaimad ning aastaringselt navigeeritavad, Eesti raudtee kuulub 1520mm võrgustikku ja Eesti maismaaühendused kogu Euroopaga on head
- Eestis on hästi välja arenenud kõrgetasemeliste allhankijate võrgustik
- Eesti kinnisvarahinnad on hetkel väga soodsad
- tootmis- ja äritegevuse kogukulud on Eestis optimaalsed, kvaliteet, tarnekindlus, tarnekiirus ja paindlikkus kõrged.
Seotud lood
Eesti Logistikaklaster korraldab 3.-5. mail Eestisse tegevuse laiendamisest huvitatud Soome tööstusettevõtteile kaks seminari ja õppereisi Eesti sadamate ja Ida-Virumaa tööstusparkidesse ning vabatsoonidesse.
Eesti Logistikaklaster otsustas liituda Euroopa Lähimerevedude Võrgustikuga (ESN - The European Shortsea Network), mille peamiseks eesmärgiks on Euroopa kasvavate kaubamahtude maanteedelt keskkonnasõbralikematele vee- ja raudteedele suunamise propageerimine.
Logistika ja Transiidi Assotsiatsiooni juhitava logistikaklastri ühistöö ulatub Urmas Kõivu sõnul SRÜst Hiina, Jaapani, India ning Põhja- ja Lõuna-Ameerikani.
Esmaspäeval hakkavad rida logistikafirmasid, kõrgkoole ja erialaliite looma viit tegevusala hõlmavat Eesti logistikaklastrit, teatab Logistika ja Transiidi Assotsiatsioon.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.