• 28.09.10, 13:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Klaster propageerib kaupade liikumist maanteelt merele

Eesti Logistikaklaster otsustas liituda Euroopa Lähimerevedude Võrgustikuga (ESN - The European Shortsea Network), mille peamiseks eesmärgiks on Euroopa kasvavate kaubamahtude maanteedelt keskkonnasõbralikematele vee- ja raudteedele suunamise propageerimine.
Lähimereveod on Euroopas aktuaalne teema seoses liigsuure autotranspordi osakaaluga kaasnevate negatiivsete mõjudega. ELi üheks eesmärgiks on arendada lähimerevedusid autotranspordi asemel ning see on olnud viimaste aastate transpordipoliitika üheks keskseks teemaks.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi transpordi asekantsler Eero Pärgmäe sõnas otsust heaks kiites: „Eestis on seni puudunud lähimerevedude edendamiskeskus, mis jagaks professionaalset ja sõltumatut infot lähimereveo võimaluste ja laevaliinide kohta. Hea meel on näha, et Eesti Logistikaklaster on selle teema taas üles võtnud ja otsustanud võrgustikuga liituda.“
Euroopa Lähimerevedude Võrgustik (ESN) on kõikide riiklike Lähimerevedude Arenduskeskuste lepinguline koostööprojekt. Lähimerevedude piirkonna all käsitletakse kõiki Euroopat ümbritsevate merede ning Euroopa siseveeteede äärseid riike, sh Musta mere idakallast, Lähis-Ida ja Põhja-Aafrikat.
Eesti Logistikaklaster näeb ESN-iga liitumise peamisteks eesmärkideks Eesti tuntuse kasvatamist mereriigi ja kõrgetasemelise logistikamaana, operatiivset kaubavoogude alast infovahetust ESN-i liikmesriikidega, osalemist merenduse ja intermodaalse logistika üleeuroopalistes projektides ning uuringutes, samuti kasvavat lobbyvõimekust merendust puudutava EL-i seadusandluse kujundamisel  kaasarääkimisel.
Eesti Logistikaklastrisse kuuluvad Tallinna Lennujaam, Tallinna Sadam, Sillamäe Sadam, Paldiski Sadamad, Eesti Sadamate Liit, Eesti Raudtee, DBT, E.R.S., Spacecom, Contimer, Vopak E.O.S., Alexela Logistics, Esteve Terminal, Bominflot Estonia, Smarten Logistics, Tallinna Tehnikaülikool, Erahariduskeskus ja Riigiressursside Keskus.
Klastri programmi toetab EAS Euroopa Regionaalarengu Fondist.

Seotud lood

Uudised
  • 11.02.11, 12:42
Logistikud meelitavad Soome tööstureilt Eestisse töökohti
Eesti Logistikaklaster kaasab Soomest välisinvesteeringuid, millega luuakse Eestisse 1000 uut kõrget lisandväärtust loovat töökohta.
Uudised
  • 12.10.10, 16:41
Eesti ja Vietnami logistikaettevõtted sõlmisid täna koostöömemorandumi
Täna, 12. oktoobril kirjutas Vietnamis viibiv Eesti Logistiklaklastri delegatsioon alla koostöömemorandumile VIFFAS esindajatega.
Uudised
  • 29.09.10, 16:33
Paul: püüame Eestit läbivat kaubamahtu kasvatada
Eesti Logistikaklaster liitus Euroopa Lähimerevedude Võrgustikuga klastri arendusjuhi Illimar Pauli sõnul seetõttu, et kasvatada Eestit läbivat kaubamahtu.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele