Volvo ja Rootsi metsatööstuse katsetatavad ülipikad, 30meetrised veokirongid mõjuvad keskkonnale vähem laastavalt kui tavapikkusega veokeid kasutades, selgub uuringu vahearuandest.
Projekti ‘One More Pile’ vahearuanded kinnitavad, et uut tüüpi metsaveokid, mida projektis katsetatakse, saavad metsatööstuse süsinikdioksiidi heitmeid üle 20 protsendi vähendada.
"Projekt ‘One More Pile' on kooskõlas Volvo Trucksi strateegiaga saavutada jätkusuutlikud heitgaasitasemed ja vähendada sõltuvust fossiilkütustest. Väiksem kütusekulu ei ole kasulik mitte ainult keskkonnale, vaid ka meie klientide kasumlikkusele," ütleb Lennart Pilskog, Volvo Trucksi avalike suhete juht.
Vahearuanne kinnitas Volvo teatel ootuseid: "One More Pile" projektis osalevate sõidukite puhul on süsinikdioksiidi heitmed 20 protsenti madalamad transporditud tonni kohta võrreldes tavapärase metsaveokiga ja ka teised heitmed vähenevad proportsionaalselt. Tulemused näitavad ka, et ‘One More Pile' projekti veok on ka teedel ohutu ja kasumlik. Nii sõiduomaduste, stabiilsuse kui ka pidurdusvõime poolest ei erine pikem ja raskem metsaveok oluliselt tavapärasest metsaveokist.
Veel on mitmeid katseid, mida läbi viia. Näiteks on plaan katseperioodi pikendada ja veokid proovile panna erinevates Rootsi piirkondades igapäevast tööd tehes Tulemusi esitleti 13. jaanuaril Põhjamaade transpordifoorumil. Tegemist on Põhjamaade transpordisektorile suunatud iga-aastase konverentsiga.
"One More Pile" veok on 30 meetrit pikk ja transpordib korraga 64-66 tonni puitu olenevalt hooajast. Praegu on metsaveokid Euroopa Liidus maksimaalselt 18,75 meetrit pikad (erandiks Rootsi ja Soome, kus metsaveokid võivad olla kuni 24 meetrit). Maksimaalne lubatud kogukaal jääb enamikes Euroopa Liidu riikides praegu 40 kuni 44 tonni piiridesse.
"One More Pile" veokiga algasid katsed 2009. aasta jaanuaris. Tänaseks on veok läbinud 535 000 kilomeetrit ja transportinud enam kui 100 000 tonni puitu Põhja-Rootsis.
"One More Pile" on koostööprojekt, kus osalevad Rootsi Metsauurimisinstituut, Rootsi Teedeadministratsioon, Volvo Trucks, Parator, Rootsi Metsatööstuse Föderatsioon, Holmen, SCA, Stora Enso, Sveaskog, Södra Skogsägarna, Rootsi Maanteetranspordi Assotsiatsioon ja Erateede Riiklik Assotsiatsioon.
Seotud lood
Autoettevõtete liit korraldab eeloleva esmaspäeva keskpäeval neljas Eesti maanteeristis protestiväljaastumise, milles nõutakse, et maanteedele lubataks senisest raskemaid veokeid.
Homme blokeerivad keskpäeval kaheks tunniks neljas maakonnas liikluse metsaveokid. Protestiga nõuavad metsavedajad veokeile seatud massipiirangute leevendamist.
2008. aasta suvest üritavad metsatöösturid ja autoettevõtjad valitsust veenda, et veokite praegune, kuni 44tonnine raskuspiirang vajaks suurendamist 60 tonnini, sest raskemad masinad ei lõhu teid, küll aga aitavad tõhustada vedusid.
Tänapäeva kiirelt arenevas ärimaailmas mängib tehnoloogia tööprotsesside efektiivsuse tõstmises olulist rolli. Üks selline uuenduslik lahendus, millest lõikavad suurt kasu mitmed ettevõtted, on Directo uus laohaldussüsteemi liides WMS Direct, mis on loodud spetsiaalselt Directo kasutajatele, kes tegelevad laomajanduse, kaupade liigutamise ja tootmisega.
Enimloetud
1
Pingereas poolsada bussifirmat!
2
Lisatud video remondiaegsest liiklusskeemist
6
Lisatud kolm Gartneri soovitust riskide maandamiseks
Viimased uudised
Lisatud video remondiaegsest liiklusskeemist
Hetkel kuum
Pingereas poolsada bussifirmat!
Eesti ehitusidu: Saksamaal vajavad remonti tuhanded sillad
Tagasi Logistikauudised esilehele