Autoettevõtete liit korraldab eeloleva esmaspäeva keskpäeval neljas Eesti maanteeristis protestiväljaastumise, milles nõutakse, et maanteedele lubataks senisest raskemaid veokeid.
Liidu direktori Villem Tori sõnul on plaanis neljas Eestimaa punktis koondada 40 autost kaheks tunniks kolonn, kirjutas Postimees.
Praegu on kuueteljelise veoki massipiirang 44 tonni ning viieteljelisel 40 tonni. Tori sõnul võiks Eesti Maaülikooli, Tartu Ülikooli ja Tallinna Tehnikakõrgkooli uuringute järgi suurendada massipiirangut kuni 58 tonnini, tekitamata teedele probleeme.
Uuringu järgi annaks massipiirangu suurendamine 52 tonnini kokkuhoidu 10,6 miljonit eurot ning täismassi korral 15,2 miljonit eurot aastas.
Seotud lood
Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) nõukogu taunis nädal tagasi toimunud raskeveokite protesti ning otsustas, et ei toeta raskeveokite täismassi piirangu tõstmist seniselt 40 tonnilt 60 tonnile.
1. juulist kahaneb Taanis veokite massipiirang - senise 48 tonni asemel võib koormaga raskeveok kaaluda 54 tonni.
2008. aasta suvest üritavad metsatöösturid ja autoettevõtjad valitsust veenda, et veokite praegune, kuni 44tonnine raskuspiirang vajaks suurendamist 60 tonnini, sest raskemad masinad ei lõhu teid, küll aga aitavad tõhustada vedusid.
Algselt tänaseks planeeritud autoettevõtete liidu protestiväljaastumine lükkub tõenäoliselt kolmapäevale.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.