Ida-Virumaal kogub tuure äri, kus bensiini vedamiseks kasutatakse turismibusse. See ei ole nii ohtlik kui kanistrite kasutamine samal eesmärgil. Kuid kohe kui kütus tuleb Eestis müüki, muutub äri ebaseaduslikuks.
Eestis müüakse juba palju aastaid salakütust, kuid enamjaolt toodi see riiki sisse autodega. Bussid on selles äris täiesti uus trend. Eriti aktiivselt areneb kõnealune äri viimasel ajal Kohtla-Järvel. Seda seetõttu, et mikrobusse Jaanilinna saata ei ole enam kasulik – kütusepaagid on neil väiksed, aga parkimise eest Narvas maksavad nad sama palju kui suured bussid.
„Ida-Virumaale tuuakse kütust Venemaalt autode bensiinipaakides ning seejärel pumbatakse välja. Nüüd hakati selleks kasutama ka busse. Reeglina on need vanemat tüüpi suurte paakidega bussid,” kinnitas Maksu- ja Tolliameti avalike suhete osakonna juhataja Anne Osvet.
Osveti sõnul teeb olukorra pikantseks see, et kütuse üle piiri toomine aktsiisivabalt standardsetes paakides vastab seadusele, nii et salakaubaveost ei saa rääkida. Seadusevastaseks muutub tegevus juba Eestis, kuna seaduse järgi võib kütust kasutada ainult samas liiklusvahendis, aga väljapumpamine ja edasimüümine on keelatud.
Seotud lood
See on ennekuulmatu, kui Eesti Vabariigi Riigikogu liige kiidab maksupettureid ja nimetab pettust nutikuseks, mille eesmärgiks „pere toita“, pahandab Alexela Oili juhatuse esimees Ain Kuusik Olga Sõtniku sõnavõttu salakütuseäri kohta.
Olerexi turundusjuht Antti Moppel sõnas kommentaariks Olga Sõtniku kütuseaktsiisi petturite teemal öeldule Eesti Panga president Andres Lipstoki kunagiste sõnadega, et sellist jama on raske kommenteerida.
Kõik kümme küsitletud ettevõtjat, kes juba pikemat aega tegelevad legaalselt bussivedudega, ei tahtnud oma nime avaldada, kartes kättemaksu kohalike salamüüjate poolt, kuid kinnitavad, et muidugi tangivad kõik vedajad odavat kütust Venemaal ning vähendavad seeläbi tunduvalt tootmiskulusid.
On iseenesest mõistetav, et inimesed muutuvad iga aktsiisimaksu tõusu järel järjest nutikamaks ja salakaubaveo maht kasvab, ausalt öeldes on neid raske hukka mõista, kommenteeris olukorda Riigikogu majanduskomisjoni liige Olga Sõtnik.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.