Endine Eesti Raudtee suuromanik Edward Burkhardt plaanib koos endise välisministri Riivo Sinijärvega luua põhja-lõuna suunaline raudtee transiidi koridori, mis ühendab Soomet ja Baltimaid kõikide Kesk-Euroopa riikidega.
Kolm aastat tagasi Eesti Raudteest loobuma pidanud Burkhardt lubas hoolimata suurest pettumisest Eesti valitsuses kaaluda Rail Baltica väljaarendamist. Asja lähemalt uurides selgub, et ta on siiani Eestiga tihedalt seotud. Burkhardti osalusega Rail World firmade gruppi kuuluvad nii kolm aastat tagasi loodud kaubavedaja Navirail OÜ kui ka üleeelmisel aastal asutatud Soomest Euroopa keskossa raudteevedude organiseerimisega tegelev Baltic Rail AS.
“Minu jaoks on üllatav, et 20 aastat pärast Balti rahvaste iseseisvumist ja majanduste integreerimist Euroopaga, puudub neil siiani raudteeühendus Poola ja ülejäänud Euroopa riikidega,” rääkis Burkhardt, kes loodab seda olukorda ühes koostööpartneritega parandada ja luua põhja-lõuna suunaline transiidikoridor.
“Teeme juba head koostööd kõikide Balti riikide raudteedega ja meil on olemas enda ettevõte Poolas – Rail Polska,” kinnitas Burkhardt.
Ka Burkhardti äripartneri Riivo Sinijärve sõnul on väga palju räägitud ida-lääne suunalisest transiidist ja sellega hetkel ka aktiivselt tegeletakse. “Meie arvates on laienenud Euroopa Liidu ida poolses osas vaja ka põhja-lõuna suunaline transiit käima panna,” selgitas Sinijärv.
Edukas laevaliin loodud
Sinijärve kinnitusel ei saa Naviraili asutamist nimetada laevaärisse sisenemiseks, pigem on see osa suurest plaanist. “Laev on vajalik selleks, et Soomest tuua kaup siia ja panna see raudteele,” rääkis Sinijärv.Sellegi poolest kasvas ettevõtte käive esimese kahe tegutsemisaasta jooksul pea neli korda.
Naviraili edu on ettevõtte juhatuse esimehe Jari Sorvettula kinnitusel tavapärane, kuna täiesti nullist alustades peabki hakkama firmat kohe kasvatama, hiljem seda teha on oluliselt keerulisem. „Jah, me oleme kasvanud ka 2010. aastal, kuid meie eesmärk ei ole iseenesest Naviraili kasumi suurendamine, kui pigem rongiveo teenuste ühendamine Eesti ja teiste Baltimaade raudteedega,“ selgitas Sorvettula.
Sorvettula sõnul on Naviraili eelis see, et enamik Helsinki ja Tallina vahel opereerivad ettevõtted on keskendunud peamiselt vaid reisijateveole. „Meie suurimaks konkurendiks võib pidada Eckerö Line laeva m/v „Translandia“, kuid oleme ainuke ro-ro kaubalaevaliin, mis sõidab Muuga sadamasse,“ rääkis Sorvettula.
Burkhardt loodab kasvatada Naviraili äri sellega, et Tallinna ja Helsinki tänavatelt võtakse kaubaveo liiklust vähemaks ja suunatakse see linnast väljas asuvatesse kaubasadamatesse. “Navirail saab jaanuaris suurema laeva ning see kindlustab veoäris vajaliku kasvu, samal ajal tegeleme ka Baltic Raili raudtee teenustega,” rääkis ta.
Eestis kiidetakse
Transiidikeskus ASi juhatuse esimees Erik Laidvee ütles novembri alguses logistika.ee lugejatele antud online intervjuus, et Naviraili puhul pole tegu mitte konkurendi vaid Transiidikeskuse hea kliendiga, kes on käesoleval aastal kasvatanud oma mahtusid 2,5 korda. ”Oleme just tegutsemas koos Naviraili ja Tallinna Sadamaga Ro-Ro mahtude edaspidise säilitamise ja kasvu kindlustamiseks,” rääkis Laidvee.
Taust
Navirail OÜ
Navirail OÜ on asutatud 2007.a eesmärgiga pakkuda Tallinna ja Helsingi vahel kaubaveo teenust praamlaeval, millega teenindatakse transpordikoridore Põhja- ja Kesk-Euroopa vahel. 26% ettevõttest kuulub endise suursaadiku Riivo Sinijärve ettevõttele Global Invest Group ja ülejäänud osa Rail World grupi kaudu Soome ja Ameerika investoritele.Navirail keskendub konteinervedudele ning plaanib mere- ja raudteevedudega siduda Põhja- ja Kesk-Euroopa jaotuskeskused. Meritsi kaubaveo teenuse sihtgrupiks on veokid, haagised ja konteinerid, raskekaalulised ja ohtlikud kaubad.
Navirail OÜ majandustulemused:Aasta Müügitulu Kasum (kahjum) majandustegevusest
2008 17 662 533 -5 128 9552009 66 360 809 -5 360 005
Baltic Rail AS
Baltic Rail loodi 2008. aasta augustis, ettevõtte peamine tegevusala on raudteevedude organiseerimine Soome Vabariigist Euroopa keskossa ning Musta mere regiooni, samuti kaubavedudega seotud teenuste osutamine. AS Baltic Rail on Rail World Holdings LLC Grupi tütarettevõtja, Rail World Holdings LLC Grupp on firma ainualtsionär.
Seotud lood
Tänane Äripäev kirjutab, et Eesti Raudtee kunagine suuromanik Edward Burkhardt on kätte võtnud ja ära tegemas asja, millega me riigivõim pole mitmekümne aastaga hakkama saanud – raudteeühendust Euroopaga.
Möödunud nädalal müüs Rail World Group oma osaluse OÜ-s Navirail, mis opereerib laevaliini Muuga ja Vuosaari sadamate vahel.
Transiidikeskuse ASi ettevõtted on käidelnud selle aasta kümne kuuga kokku 2,2 miljonit tonni kaupu, mida on peaaegu viiendiku võrra vähem kui mullu.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.