DPD Eesti ja Cargobus lõid käed ühiseks teenuseks - 24 Cargobusi teeninduspunktidest saab nüüd paki ka Eestist välja lähetada. „Meie 24 esindust on rohkem, kui SmartPOSTil alustades," kommenteeris DPD Eesti juht Tarmo Tael.
Logistikud on viimasel pooleteisel aastal ettevõtetest suuremate investeerijate seas. Viimases kvartalis osteti lisaks tööstuse- ja energeetikafirmadega ligi kolm miljardit krooni masinaid-seadmeid ja investeeriti hoonetesse. Tulemusi saavad proovida ka pakisaatjad.
Näiteks kannavad sellest nädalast 24 Cargobusi esindused pakipoodide nime. Lisaks senisele Eesti-sisesele veole saab sealt nüüd paki ka enam kui paarikümnesse Euroopa riiki lähetada.
DPD Eesti juhi Tarmo Taeli sõnul asutakse ühise teenusega konkureerima nii SmartPOSTi pakiautomaatide võrgu kui Eesti Postiga. „Pakiautomaadile ma algusest peale ei mõelnud. Rõhume kiirusele – pakipoes üle antud saadetis läheb tunni jooksul teele ega ei jää korjet ootama,“ täiendas Cargobusi juhatuse esimees Argo Puhm. „Teine põhjus on pakiveo sesoonsus – lihtsam on kiirel ajal üks inimene leti taha juurde panna kui automaate hankida.“
Pakipoes on klienditeenindaja, kes aitab saadetist mõõta, vajadusel pakendada jms. Esimeses etapis saab pakke saata-vastu võtta Cargobusi esindustes, teise sammuna peaks teenus ka kolme-nelja suuremasse kaubakeskusse laienema, seda plaanide kohaselt aasta lõpuks
Sarnaselt SmartPOSTile sõltub uuel teenusel hind paki mõõtudest (S, M, L ja XL), kaalupiiriks 31 kg paki kohta.
Cargobusi kliendid saavad teenusega ligipääsu rahvusvahelistele sihtkohadele, DPD Eesti nn üleandmispunktid, mis seni ettevõttel puudusid. „Laiendame oma ampluaad ja teenusega võivad liituda nii lillepoed kui kontorikaubapoed kui teised ärid,“ lisas Tael. „Meie 24 esindust on rohkem, kui SmartPOSTil alustades.“
Ent ei maga ka konkurendid. Nädal tagasi teatas SmartPOST postipakkideautomaatide võrgu üles ostnud Itella, et võrk on nüüd veerandi võrra suurem ja paigaldas kümmekond uut masinat. Itella SmartPOSTi müügijuhi Vitali Vorobjovi sõnul ajendasid just pakisaatjate sooviavaldused firmat automaatide võrku laiendama.
Pakiautomaadid meelitavad ka Eesti Posti, mis augusti keskel, pärast paarikuulist pilootkatsetust Tallinnas, 15-18 mln kroonise pakiautomaatide ostmise hanke välja kuulutas. Võrgustikuga laieneb postifirma ka Läti ja Leedu turule. „Balti turul tegutsevad mitmed meie tänased kliendid, keda näeme oma teenuste tarbijatena ka Lätis ja Leedus. Sealne turg ei ole veel lõplikult välja kujunenud ning uue tulijana on võimalus kanda kinnitada," kommenteeris Eesti Posti logistikaüksuse juht Ansi Arumeel.
Seotud lood
Kuna pakiautomaatide võrgu ostmiseks tehtud investeeringut aasta lõpu kuudega tagasi teenida ei jõuta, siis kasumi teenimisse Itella SmartPost OÜ müügijuht Vitali Vorobjov tänavu ei usu.
Cargobus toimetab oktoobri lõpust dokumente ja väikepakke regulaarliinil Tallinna, Riia ja Vilniuse vahel kohale viie tunni jooksul.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.