Poolesaja suurema ekspedeerimisfirma omakapitali kogunenud jagamata kasum kerkis 200 mln krooni ehk kuue protsendi võrra.
Aasta lõpu seisuga moodustas 50 suurema ekspedeerimisfirma jagamata kasum kolm miljardit krooni. Seda on 180 mln krooni ehk seitsme protsendi võrra enam kui aasta varem.
Suurim summa seisab mullu suurima dividendisaagi pakkunud Russian Estonian Rail Servuces omakapitalis - 420 mln kr. See kasvas aastas 40 miljoni krooni ehk veidi enam kui kümnendiku võrra.
Teisel kohal on DSV Transport ja Schenker vastavalt 302 ja 299 mln krooniga. Esimesel kerkis summa kaheksa, teisel kahanes ligi kuue protsendi võrra.
Absoluutsummas kasvas jaotamata kasumi hulk enim WETT Eesti OÜl, millest kirjutas Äripäev märtsis kahtlusega, et ettevõte kantis kasumi Soomest (kus on registreeritud emafirma) Eestisse. Firma lisas mullu 103 mln kroonise käibeni kerkinud müügitulule ligi 40% ja paisutas 80 mln kroonini kerkinud käivet kolmandiku võrra. Dividende ei makstud ega määratud. Jaotamata kasumit on 145 mln krooni ehk ligi 80 mln krooni jagu enam kui aasta varem.
Protsentuaalselt - 147% - kasvas enim summa aga Petromaks Speeditori OÜl, millel jaotamata kasumit 51,6 mln krooni. Eelmisel aastal maksti omanikele, firma kuulub 93% ulatuses Sergei Petrovile, 1,4 mln krooni. Sel aastal määrati dividendideks 10 mln krooni. 171 mln kroonise aastakäibega Petromaks kasvas aastaga käibes 74% ja peaaegu viiekordistas kasumi.
Protsentuaalselt kahanes näitaja eelmisel aastal Kühne & Nagelil, mille negatiivne omakapital kahanes mullu veelgi 44,3 mln kroonini.
Jaotamata kasum kahanes paarikümnel esiekspedeerijal. Enam kui 100 mln krooni on jaotamata kasumit kogunenud kümnel ekspedeerimisfirmal.
Info allikas on ettevõtete aasta-aruanded. Ülevaate koostamise ajal puudusid Merktransi, Allando Trailways´i, Inter Euro Company ja Eurospedi andmed.
Seotud lood
Juba kaks aastat ekspedeerimisäri puhul erakordselt kõrge 70protsendise rentaablusega töötanud. AS WETT Eesti omanik Valery Glushchuk ütleb, et edu põhjuseks on otsesuhted kauba omanikega ja garanteeritud ajaline transporditeenus Venemaale.
Vaatamata kukkunud käibe ja kasuminumbritele on ekspediitorfirmad aastatega kogunud rasvase kasumi, mistõttu suutsid ka masu ajal maksta omanikele kopsakaid dividende.
Kui suuremad veofirmad teenisid mullu poole väiksema käibe juures aasta varasemaga võrdse kasumi, siis Äripäeva Ekspedeerimisfirmade TOPis käibelt kümme suuremat ekspedeerijat kaotasid käibest küll vähem, kuid enamuse kasumist.
Kühne & Nagel AS teenis eelmisel aastal 186 mln kroonise käibe juures 27 mln krooni kahjumit, mida on ligi neli korda enam kui aasta varem. Käive kahanes 100 mln krooni võrra.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.