Kui suuremad veofirmad teenisid mullu poole väiksema käibe juures aasta varasemaga võrdse kasumi, siis Äripäeva Ekspedeerimisfirmade TOPis käibelt kümme suuremat ekspedeerijat kaotasid käibest küll vähem, kuid enamuse kasumist.
10 suurema ekspedeerija koondkäive küll kasvas eelmisel aastal kümnendiku ja ulatus 11 mld kroonini, kuid selle kasvu taga on ainult transiidihiiu Transtrade OÜ ligi
40% käibekasv 5,5 mld kroonilt kaheksale miljardile kroonile.
Keskmiselt kaotas juhtiv ekspedeerimisettevõte mullu käibest 35%, kasumist jäi alles veerand. Kamba peale teenisid ekspedeerijad poolsadamiljonit krooni kasumit.
Suurima kahanemise käibes tegi kümnest suuremast Hapag Lloyd AG liiniesindaja Ookeani Konteinerivedude OÜ, mille 731 mln kroonist jäi mullu järele 335,8 mln krooni. 40% võrra kahanes ka mullu 16,5 mln kroonini ulatunud kasum. Firma aasta-aruande järgi kahanesid võrdselt müügid nii ELi riikidesse kui EList väljapoole.
Käibe- ja kasumilanguse taga ettevõtte juhatuse liikmete Danil Ignatenko ja Alar Valti sõnul klientide käibe vähenemine, kahju tõi ka valuutakursi kõikumine.
Ettevõte andis mullu tööd kaheksale töötajale, palgakulu moodustas sotsiaalmaksuga 2,9 mln krooni. Juhatuse liikme tasu moodustas sellest 907 000 krooni.
Ekspedeerija kuulub läbi Egna Tanko OÜ Eesti ühele rikkamale naisele Galina Ignatenko, kes kerkis eelmisel aastal Äripäeva Rikaste TOPis 338 mln kroonise varaga 79. kohale.
Firma jagas mullu dividende 811 250 krooni, sel aastal kasumit ei jaotata.
Kasumis tegi suurima kukkumise Arco Transport, mille mullune 237 mln kroonine käive andis tulemuseks 6,1 mln krooni puhaskahjumit (aasta varem 3 mln kr kasumit), milleni viis 12,9 mln krooni nõuete mahakandmine. Ärikasumit kogunes 7,1 mln krooni jagu.
Üle kümne korra kahanes käive Lätist ja Venemaalt, samas Itaaliast, Šveitsist ja Leedust sai firma oluliselt tööd juurde.
Audiitori antud hinnangu järgi võib ekspedeerijal veel tulla maha kanda 11 mln krooni väärtuses nõudeid endise omanikfirma,
mullu pankrotistunud Arco Transi vastu. Samuti ei ole kindlust bilansis kajastatud välismaal soetatud kinnivara väärtuses (bilansis 9,4 mln kr).
Jooksvale aastale ennustab ettevõtte juht Ivo Krumm 5-10% käibekasvu ning sama suurt kahanemist ärikasumile.
Ettevõte maksis mullu dividende 1,2 mln krooni.
Mullu andis firma tööd 30, tütarfirmadega 42 inimesele. Tööjõukulud moodustasid 12,9 mln krooni. Tegevjuht teenis kuus 44 872 krooni.
Arco Transpordi suuromanik (50%) on läbi Atrior OÜ Leho Rennit.
Käibe TOP 3
- Transtrade AS - 8,7 mld kr
- DSV Transport AS - 559 mln kr
- DHL Estonia AS - 398 mln kr
Millised ekspedeerijad teenisid enim kasumit, saab peagi lugeda logistikauudised.ee.
Firmade valik põhineb viimase Äripäeva Ekspedeerimisfirmade TOPi Käibe TOPil. Info allikas ettevõtete aasta-aruanded. Kokkuvõtte tegemisel ei olnud kättesaadavad Allando Trailways´i ja Merktransi andmed.
Seotud lood
Maanteevedajate kümme suuremat ettevõtet kaotasid eelmisel aastal pea poole käibest, kuid teenisid kamba peale sama palju kasumit kui aasta varem.
Äripäeva Autoveofirmade TOPi poolsada käibeliidrit kaotasid mullu käibest kolmandiku ning kasumist poole.
Poolsada suuremat kohalikku ekspedeerimisettevõtet määrasid eelmisel aastal dividendideks 20 mln krooni, reaalselt maksti välja üle 130 miljoni krooni.
Poolesaja suurema ekspedeerimisfirma omakapitali kogunenud jagamata kasum kerkis 200 mln krooni ehk kuue protsendi võrra.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.