• 17.08.10, 11:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

RERS maksis 34 miljonit krooni dividende

Vaatamata kukkunud käibe ja kasuminumbritele on ekspediitorfirmad aastatega kogunud rasvase kasumi, mistõttu suutsid ka masu ajal maksta omanikele kopsakaid dividende.
Kokku maksid poolsada suuremat ekspedeerijat omanikele dividende 134 miljonit krooni ehk välja kuulutatust kuus korda enam.
Kõige enam maksis mullu omanikele dividende Russian Estonian Rail Services (RERS) - kokku 34,1 miljonit krooni. Ettevõte omanik on Finish Russian Rail Services OY.
RERS juhatuse esimees Ervin Hasselbachi sõnul pole see ainus kord, kui ettevõte on dividende maksnud, kuid summa on läbi aegade suurim. Näiteks 2006. aastal maksti omanikfirmale 17,6 miljonit krooni, 2007. aastal dividende ei makstud.
„Kui omanikud on otsustanud, et nad maksavad dividende, siis nad ka maksavad. Ju selleks on mingid vajadused,“ ütleb Hasselbach. „Mitte kõik dividendid pole automaatselt eraisikute heaolu tõstmiseks, dividendide võtmine on üks variant finantside liigutamiseks. Meie dividendide saajaks on emaettevõte. Kuidas dividende täpselt kasutatakse, ma ei tea, kuid võin kinnitada, et uusi Mercedeseid selle eest ei osteta. Eks see läheb järgmiste projektide rahastamiseks,“ nendib Hasselbach.
RERS oli üks väheseid ekspediitorfirmasid, mis kasvatas 2009. aastal nii käivet kui ka kasumit. Kui 2008. aastal oli käive 83, siis 2009. aastal 103 miljonit krooni. Kasum kasvas vastavalt 44 miljonilt kroonilt 75 miljoni kroonini.
„Meil on olnud paremaid ja viletsamaid aegu. Oleme aastaid selles valdkonnas figureerinud, kord oleme suured tegijad, kord väiksemad. Meie põhitegevus on raudteetsisternide haldamine ja rendile andmine, raudtee vedude korraldamine. Meie käibed ja hinnad sõltuvad päris palju nafta hinnast maailmaturul. Möödunud aastal kõikus nafta hind hind 50-150 dollarini barreli eest. Kui nafta hind tõuseb 150 dollarini barreli eest, siis kauba omanikud aktiveeruvad, tahavad rohkem vedada ja on nõus rohkem maksma vaguni kasutamise eest. Kui hind kukub, on vähem koguseid ja ollakse vähem nõus ka maksma. Nii ka meie käibed sinna-tänna kõiguvad,“ räägib Hasselbach. 
RERS on majandusaasta aruandes öelnud, et dividendina oleks võimalik välja maksta koguni 331 miljonit krooni ja sellega kaasneks riigile makstav 88,1 miljoni krooni suurune tulumaks. Ettevõtte jaotamata kasum on 419 miljonit krooni.

Seotud lood

Uudised
  • 03.09.09, 16:07
Ekspedeerijad: tõus paistab 
Danske Banki viimane nn ekspedeerimise indeks näitab, et kaubavedude taastumine on silmapiiril. Vähemalt Euroopas.
Uudised
  • 14.01.11, 08:56
Vaata, kes võttis logistikuist enim dividende
Majanduslanguse alguses ei peljanud paljud ettevõtjad võtta oma firmadest välja omanikutulu. Tänane Äripäev avaldas dividendi TOPi, millest selgub, et 203 ettevõtja pangaarvele laekus 2009. aastal kolm või enam miljonit krooni. Seekordse edetabeli võitis üks stabiilsemaid omanikutulu teenijaid Toomas Annus 45,72 mln krooniga.
Uudised
  • 06.08.10, 12:35
Ekspedeerijad: augusti august saame septembris üle
Euroopa ekspedeerijad ootavad augustis mahtudes tagasilööke, mis peaksid septembri kasvuga kaduma, selgub värskest Danske Banki Euroopa Ekspedeerimise indeksist.
Uudised
  • 12.08.10, 16:36
Ekspedeerijad maksid plaanitust enam diviende
Poolsada suuremat kohalikku ekspedeerimisettevõtet määrasid eelmisel aastal dividendideks 20 mln krooni, reaalselt maksti välja  üle 130 miljoni krooni.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele