BLRT Gruppi kuuluv Soomes asuv Turku Repairyard remontis Vene polaaruurimise lipulaeva „Akadeemik Fjodorov“, teatab firma.
Eesmärgiks oli valmistada laev ette selleks, et see suudaks teha kümnendi suurimat uurimisretke Arktikasse. Alus kuulub Venemaa Arktika ja Antarktika teadus-uurimisinstituudile.
Ümberehitustööde käigus paigaldati alusele spetsiaalne tehnika meresügavuste ning merealuse pinna uurimiseks, muuhulgas võimas sonar, mis võimaldab edasi anda 3-D pilti merepõhjast. Riiklikul hankel võidetud projekti maksumus oli üle 78 miljoni euro.
Lisaks uurimistehnoloogia paigaldamisele viidi läbi ka laiaulatuslikud remonttööd, mille käigus parandati laeva elektroonika, viidi läbi värvimis- ja dokkimistööd. Üle poole töödest viisid läbi BLRT Grupi Tallinna ettevõtted.
Venemaa Arktika ja Antarktika uurimise instituudi (The Arctic and Antarctic Research Institute of Roshydromet) direktor professor Ivan Frolov ütles, et laev Akadeemik Fjodorov läbib igaaastaselt remont- ja hooldustööd, mille teostaja leidmiseks kuulutatakse välja konkurss. „Sellel aastal täiendati laeva ka uue uurimistehnoloogiaga, millest võiks esile tuua kolmemõõtmelist pilti võimaldava sonari paigaldamise. Sellise tehnikaga varustatud laevu ei ole maailmas väga palju.“
BLRT Grupi juhatuse esimehe Fjodor Bermani sõnul on Turku Repairyardi põhilisteks klientideks täna Soome alused nagu Soome riigile kuuluvad jäälõhkujad, samuti Neste Oil, Tallink ning Viking Line. “Venemaal on viimastel aastatel valminud mitmed Läänemereäärsed sadamad nagu Ust Luga, Võssotsk ning Primorsk. Neid sadamaid külastavate laevade teekond möödub suhteliselt lähedalt meie Soome laevaremondi ettevõttest. Täna ongi ühe arengusuunana kavas heita pilk kõnealusele turule,“ lisas Berman.
Viimastel aastatel on mitmetel riikidel aktiviseerunud huvi polaaralade uurimise vastu sealsete nafta- ja gaasimaardlate tõttu. Lisaks Venemaale tunnevad Arktika vastu huvi muuhulgas Norra, Taani, Kanada ja Ameerika Ühendriigid.
Akadeemik Fjodorov on ehitatud Soomes Rauma laevatehases. Laeva pikkus on 141,2 ning laius 23,5 meetrit.
Turku Repairyard kuulub BLRT Gruppi 2007. aasta juunist. Ettevõte omab Läänemere suurimat kuivdokki. Soome tehases on olemas tingimused, mis võimaldavad remontida kõiki Läänemerel sõitvaid laevu. Kuivdoki pikkus on 265 ning laius 70 meetrit.
Kontserni BLRT Grupp põhilised tegevusalad on laevaehitus, laevaremont, metalltarindite valmistamine, metallide müük, sadama- ja stividoriteenused, masinaehitus, vanametalli töötlemine, autotranspordi teenused, meditsiiniliste- ning tööstusgaaside müük. BLRT Gruppi kuulub 62 tütarettevõtet Eestis, Lätis, Leedus, Ukrainas, Venemaal, Soomes ja Norras. Eesti kapitalil põhinev BLRT Grupp on loonud siin ligi 2000 töökohta. Piiritagused tütarettevõtted pakuvad tööd rohkem kui 3000le inimesele. Viimati liideti BLRT Gruppi Leedus Klaipedas asuv Baltikumi suurim laevaehitaja Baltija, kus töötab ligi 1200 inimest.
Seotud lood
BLRT Grupp omandas nüüd lõplikult Klaipedas asuva laevaehitusfirma Baltija, kuid müügihind jääb saladusse, ilmneb firma teatest.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.