• 09.02.10, 11:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jakunin: suund korrale piiril ja tariifide ühtlustamisele

Vene Raudtee president Vladimir Jakunini sõnul on raudteevedu autoveost piiril korrastatum, sestap on käes aeg ületada barjäärid peale Balti riikide ka Aasia riikidega, samuti tuleb nüüd ühtlustada veotariifid.
Jakunini sõnul valiti foorumi kohaks Tallinn eeskätt selleks, et ületada barjäärid SRÜ vedudel üle Eesti vahel Läände. See on venelastele priorirteet, lisas ta.
Siinjuures ta kiitis eestlasi püüdluse eest korrastada Lääne-Ida vahelist vedu, samuti tänas ta Ilvest valmiduse eest lükata siinne seisak liikuma.
Raudtee koostöö saab korda, lubas ta. Näiteks võrreldes autoveoga on tal eelis masside ja mastaapide osas.
Lisaks, võrreldes autoveoga, on raudteeveo piiriületus korrastatum ja see peab olema ka eesmärk. Just korrastatud, viperustevaba ja kiire piiriületus on üheks oluliseks teemaks käesoleval foorumil. 
Sestap peaks see foorum olema tema sõnul mitte vaid veofoorum, vaid ka rahvusvaheline foorum, mis oleks poliitikaülene.
Teise olulise teemana tõi ta esile transiidi.
"Meie tollikontroll autovedajate ja raudteevedajate üle on erinev. On ju dokumentide mass ka erinev," osutas Jakunin piiriületuse kitsaskohale. Ühelt poolt on autoveo tollimine masina kohta kiirem, kui rongi kohta. Viimase osas on dokumentide mass oluliselt suurem. Samas saab rongiga korraga enam üle piiri ja lisaks on see ka korrastatum, liiatigi on ka varguste-pettuste osa  väiksem.
"Eriti oluline on, et Eesti päritolu euroliidu transpordikomissar aitaks luua uue transiidikoridori. On ju see olemas juba lõunapooslete riikide tasandil. See oleks Lääne-Vene-Aasia transiit," pani Jakunin lootusi Siim Kallasele. 
Jakunini sõnul on raudtee rahvuslik rikkus Venemaal ning Eestis nii veeremi kui infra osas. Nüüd on oluline selle rikkuse ümber luua toimiv poliitika. "Loodan, et Eesti valitsejad saavad aru, et turg otsustab kõik ja tuleb orienteeruda selle järele," viibutas ta sõrme.
Barjääride ühe ületamise hoovana mainis ta veotariifide ühtlustamist.
Mida see peale piiril jahmerdamiste vähendamise veel annab?
Lisaks saaks Venemaa idapiirilt kuni euroliidu piirini teha transiiti senise 14 päeva asemel koguni 7 päevaga. Seda peab aitama ühelt poolt veotariifide ühtlustamine. Teisalt on Vene riik eelmisel aastal toetanud riigifirmat oma raudtee korrastamiseks ja töö tõhustamsieks 140 miljardi rublaga.
Samas, nagu tõdes oma sõnavõtu lõpus Jakunin, sõltub koostöö väga palju maailma majandusolukorrast....kuid Vene Raudteele on see väga oluline. 

Seotud lood

Uudised
  • 24.03.10, 14:50
Ukraina-Vene liit päästab Eesti majanduse ja riigi
Ukraina liit Venemaaga avab Eesti riigile ja majandusele uued võimalused: Venemaa kompab siin taas pinda, Nordstream ootab likvideerimist.
Uudised
  • 25.06.10, 14:51
Jakunin: Venemaa vajab Baltimaid 
Vene Raudtee president Vladimir Jakunini tõdes tänasel konverentsil „Tallinna roll Eesti-Vene majanduse ja transpordi suhetes“, et Venemaale on transiidi osas Baltimaid tegelikult ikka väga vaja, ilmneb linnavalitsuse teatest.
Uudised
  • 09.02.10, 12:54
Vichmann: Eesti Raudtee võimalused on ahtad
Veoärimees Marcel Vichmanni sõnul jääb eestlastel raudteel ikka vaid üle pealt vaadata, mis Venemaalt tuleb.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele