A.P. Moeller-Maersk A/S., maailma suurim konteinerilavede operaator, ennustab järgmise aasta alguseks aastaks 66% laevatellimuste tühistamist.
Tühistatud laevatellimuste maht kasvab aasta lõpuks või järgmise aasta alguseks 1,2 mln TEUlt kahe miljoni TEUni, vahendas Bloomberg laevafirma Austraalia müügidirektori Anthony Randalli prognoosi.
"On lootusetud ajad," lisas Randall. "Meil on langevad mahud, liinid on turuosa nimel kõvasti võidelnud ja hinnad on järjekindlalt langenud tasemele, mis pole jätkusuutlik."
Konteineriliinid on kärpinud nii tasusid kui võtnud laevu liinidelt maha, sest Euroopa ja Ameerika tarbijad on vähendanud Aasias toodetud kaipade tarbimist. Maersk Line´i esimese kvartali mahud vähenesid 14%, tasud veerandi võrra. Umbes 1,9 mln konteineriga opereeriv laevafirma teenis esimeses kvartalis enam kui kuus miljardit krooni kahjumit.
"Keegi polnud valmis selleks, et tagasiminek toimub nii kiiresti," kommenteeris Randall. "Viimaste kuude jooksul on kaubamahud põhja kukkunud ja vedajad püüavad nüüd hindu normaalsele tasemele tagasi tõsta."
Juuli seisuga seisis Randalli sõnul konteineriliinidel 11% laevadest jõude.
Seotud lood
Maersk Line otsib turult ehitajat suurimatele konteinerilaevadele.
AP Moller-Maersk teatas eile, et maailma suuremaid konteinerilaevu ehitanud Odense Steel Shipyard ei ole enam elujõuline ja lõpetab pärast viimaste tellimuste täitmist töö.
A.P. Moller – Maersk Group teatas esimesel poolaastal käibe vähenemisest veerandi võrra ning ligi kuuemiljardikroonisest kahjumist. Tulemus oli ennustatust parem.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.