• 09.04.09, 17:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Harju ühistranspordikeskuse juht ei näe riigil süüd

MTÜ Harjumaa Ühistranspordikeskuse tegevdirektori Ago Kokseri sõnul tekitavad hämmingut pankrotiohus OÜ Mauman Reisid omaniku Martti Penu süüdistused, et riik ajab firma pankrotti.
„Nendega on meil varem ka probleeme olnud. Nad omavolitsevad, ei kooskõlasta sõiduplaane nagu nad peaksid. Osa väljumisi jääb neil ära,“ kinnitas Kokser, et nemad väikevedajaid ei kiusa.
„Korraldasime 2007 riigihanke, mille nad võitsid, kuid lepingut keeldusid nad allkirjastamast. Me olime sunnitud uue hanke korraldama,“ lisas ta.
Mauman Reiside juht ja omanik Martti Penu kommenteeris täna pankrotimenetluse algust, et ta ei suuda enam sõita ja riigiga võidelda. „Riigi bussid sõidavad ees, meie tühjalt järgi,“ märkis ta.
Ago Kokseri sõnul on esmatähtis panna ressurss avalikke vedudesse. „Kui reisid jäävad ära, on sõitjad ju hämmeldunud. Kõik peab olema korrektne ja reisijate teenindamine tagatud. Teisiti ei ole mõeldav. Seni on avalikud liinid selle tagada suutnud,“ on MTÜ juht kindel.
Kokser selgitas, et pikaks perspektiivis on plaan korrastada Harjumaa bussiliiklus. Seni sõitsid ettevõtted enamuses nn kommertsliine, mida riik ei doteeri. MTÜ on hakanud aga aktiivselt asunud liinivõrku korrastama ja paljudesse kohtadesse tekib avalikke liine juurde. „Tegeleme jõudumööda liinivõrgu korrastamisega. Sinna, kus nõudlust on, paneme busse juurde,“ lisas ta.
Avaliku liini tuludest on tema sõnul 40% piletitulu ja 60% maksab riik dotatsioonina. Piletitulust riisub sealjuures kommertsliini sõitev vedaja Kokseri sõnul koore ja avalikule liinile jääb vaid lõss. „Meie peame vedama koolilapsi ja sõitma ka siis kui ei ole tipptund,“ lisas ta.
Kokseri sõnul on kavas suurem osa bussiliine nn avalikeks liinideks muuta ja nn kommertsalustel jääksid sõima nn mugavusliinid. Selleks on valmis kirjutatud juba 23 mln krooni maksev projekt, et analüüsida liinivõrku ja selle efektiivsust.
Hiljemalt aastaks 2010. on plaanis avada avalikud liinid ka Maardusse ja Sauele, kuhu praegu sõidavad vaid kommertsliinid.
„Loomulikult, riigi raha läheb vähem. Kommertsliine sõidavad firmad vaid tipptunniajal ja siis kui neile sobib. Avalikel liinidel on kohustus kõik peale võtta ja ka muudel aegadel sõita,“ selgitas ta.
Ta möönis, et probleemid tekkisid 2001. aastal, kui  avalikud liinid erakätesse anti. Praegu on läbivad bussid avalikel liinidel 4 miljonit kilomeetrit aastas ja kommertsliinid 9 mln aastas. „Kommertsliine võiks aastas olla 2-3 miljoni kilomeetri jagu. Peamiselt mugavusliinid,“ lisas ta.

Seotud lood

Uudised
  • 06.11.09, 09:45
Mauman Reisid pankrot rauges
Ametlike Teaadaannete andmeil lõpetati Harju Maakohtu üleilse määrusega  OÜ Mauman Reisid pankrotimenetlus pankrotti välja kuulutamata raugemise tõttu.
Uudised
  • 06.11.09, 11:13
Mauman: pankroti tõid võlgujääjad ja riik
"Kui algasid keerulised ajad, ei pikendanud Swedbank krediidilepinguid ja firmad jäid võlgu ning riik pani oma bussid ette sõitma," loetles likvideerimisel Mauman Reisid OÜ juht ja omanik Martti Penu firma hävingu põhjuseid.
Uudised
  • 09.04.09, 11:16
Riik ajab väikese bussifirma pankrotti
Harju maakohus algatas osaühingu Mauman Reisid pankrotimenetluse, ettevõtte omaniku sõnul on selles suuresti süüdi riik.
Uudised
  • 13.04.09, 08:33
Väikevedaja: avalikel liinidel on ükskõik, kas rahvas sõidab või ei
Harjumaal kommertsliine sõitva OÜ Galaton juhatuse liige Lembit Puusepp kommenteeris kommertsliinide olukorda: "Raske on, väga raske on.“
  • toostusuudised.ee
  • ST
Sisuturundus
  • 17.01.25, 14:09
Kas elektriauto ja hübriidajamiga sõiduk saavad olla samas hinnaklassis?
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele