Kütusefirmad etendavad Eesti rahvale janti, arvas autotranspordifirma KaroTrans ASi juht Märt Leesment.
„Ma teiste raha väga ei loe aga kahtlase mulje jätavad need üheaegsed hindade tõstmised ja langetamised küll,“ kommenteeris Leesment Äripäeva arvutust, et aeglane reageerimine nn kütuste maailmaturu hindade kukkumisele tekitas Eesti suurtele kütusefirmadele kaks miljonit lisakrooni päevas.
„Usun, et need tõstmised ja langetamised on kokku lepitud, kuigi kütusefirmad ise väidavad, et see nii ei ole,“ ütles ta Logistikauudised.net-ile. Eriti kahtlaseks teeb tema sõnul asjaolu see, et kui kuskilt tuleb teade maailmaturuhindade tõusust, siis paari tunni pärast teatavad kütusemüüjad kohe, et sisseostu hind kallines ja peab tarbijatel ka hinda tõstma. Kui kütusehind maailmaturul langeb, siis viivitatakse selle hinna langetamisega Eestis 3-5 päeva põhjendades seda sellega, et laos on veel kalli hinnaga ostetud bensiini. „Huvitav, et kui hind tõuseb, siis laos odavat bensiini ei ole,“ sõnas Leesment, kelle arvates võiks kütusefirmad selgitada, kuidas jaemüügi hind kujuneb.
„See mida nad rahvale praegu etendavad on maakeeli öeldes jant,“ oli mees karm.
Autotranspordifirma juht tunnistas, et nende kuludest 40-50% on kütus ja nad väga hoolikalt jälgivad kuhu ja kuidas sõita.
KaroTrans AS on Äripäeva autotranspordifirmade TOP10-es 6. kohal, firma käive oli 2007. aastal 131 mln krooni ja kasum 2 mln krooni.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja vaadake Auto Bassadone Rocca keskuses ise järele. Lisaks leiate sealt alates jaanuarist teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.