Hiina elektriautosid võib peagi rohkem Eesti tänavatele jõuda
Hiina elektriautod on teinud väga tugeva kvaliteedihüppe, mistõttu võib neid rohkem Euroopasse ja Eestisse jõuda, rääkis Äripäeva raadios autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liidu tegevjuht Meelis Telliskivi.
Valitsuse plaanitav automaks ei mõjuta auto- ning liisinguturgu, ega ka suurema osa eestlaste ostueelistusi. Inimesed ostavad inimesed ka järgmisel aastal autosid endistviisi oma võimalustest ja vajadustest lähtuvalt ning CO2-põhine maks ei käivita Eestis vähemalt lähiaastatel elektrisõidukite buumi, kirjutab Coop Panga Liisingu juht Martin Ilves.
Eesti autoturu elektrifitseerimine on võrreldes naaberriikide ja Euroopaga kulgenud selgelt tagasihoidlikumalt ning automaksust rääkides nähakse selle otsuse taga pigem rahanumbrit kui rohepöörde eesmärke pikemas perspektiivis, kirjutab Bassadone Baltic tegevjuht Erkki Ots, kelle hinnangul on automaksuplaan tervikuna suur viga.
Kümme aastat tagasi sai Eesti üheks esimeseks riigiks maailmas, kuhu rajati üleriigiline elektriautode laadimisvõrgustik. Tänaseks on seda võrgustikku oluliselt täiendatud. Sellele vaatamata peavad Eesti inimesed elektriautode suurimateks miinusteks laadimiskohtade vähesust ja elektrisõiduki liiga väikest sõiduulatust, selgus Citadele panga uuringust.
Eesti päritolu kompaktne L7E kategooria elektriauto EEV (Energy Efficient Vehicle) jõuab saabuval suvel tavaliikluse katsefaasi, esimesed seeriaautod valmivad kava kohaselt 2025. esimesel poolaastal.
Sel nädalal sai jõudis avalikkuse ette 8. aprillil 2025 toimuva Laoseis 2025 konverentsi programm, mis keskendub suures osas kogemuslugudele: kokku on laval seitse kasutajalugu nutikate tehnoloogiate ja lahenduste rakendamisest laondussektoris.