• 15.07.21, 16:00

Kas rohepesu või mitte? Tõehetk saabub aastal 2025

„Jälgin huviga mis hakkab toimuma aastal 2025 Pariisis, kus hakkab kehtima totaalne diiselsõidukite keeld. Kuidas need tohutud kogused kaupa väikeste kaubikutega laiali veetakse, sest suuremate tarbesõidukite seas ei ole diislile alternatiivi veel niipea näha,“ tõdes saates "Ärikliendid roolis" AMTELi tegevjuht Arno Sillat.
EL rohepöörde tõehetk saabub juba nelja aasta pärast Pariisis, kus keelatakse täielikult diislikütusel töötav transport.
  • EL rohepöörde tõehetk saabub juba nelja aasta pärast Pariisis, kus keelatakse täielikult diislikütusel töötav transport. Foto: Pixabay
Sillati sõnul võime Tallinnas rääkida elektrilistest kaubaratastest ja muust taolisest, kuid Pariis on sedavõrd suur linn, kogused suured ja liikumist palju. Mingi osa kindlasti suudavad ka elektrisõidukid ära katta aga kindlasti mitte kogu logistikat. „See on tõehetk, kus saame näha milline on poliitikute rohepöörde surve esimene tegelik tagajärg,“ lausus Autode Müügi ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu tegevjuht Arno Sillat.
Tema hinnangul lõhnab kogu teema rohepesu järele, kus tegutsetakse poliitikute ja börsile meelepäraste tegude survel ning reaalse maailmaga on üsna vähe pistmist.
„On välja arvestatud, et kui Suurbritannia läheb 2040 täielikult üle elektriautodele, kasvab maailma vasetoodang kaks korda. Kui sellele läheb üle kogu EL, siis kasvab see 15-20 korda. Kuidas saab keegi lubada selle kõige taustal, et elektriautod aina odavnevad? Valmis alternatiivseid tehnilisi lahendusi tegelikult ei ole. Taustaks veel see, et EL hakkab muu maailmaga võrreldes arengust maha jääma, sest käskude ja keeldudega kaugele ei jõua,“ tõdes Sillat ja lisas, et kui toimivad tehnilised lahendused tõesti lähiaastatel tulevad, on see surve end ära tasunud. „Kui aga mitte, tekib küsimus, miks me end üldse täna nõndamoodi piitsutame. Õigem oleks öelda, meid piitsutatakse.“
Sillati hinnangul on reaalne variant see, et autotootjad lepivad trahvisummade kui paratamatusega ning see muutub sisuliselt automaksuks, mis on juba auto hinna sisse kirjutatud.
Ka teine saatekülaline, ELKE Grupi värske tegevjuht Taavi Lepik tunnistas, et tegemist on pehmelt öeldes „väga huvitava ajaga.“ Tema sõnul on asi lihtne: tarbesõiduk, see on ettevõtlus ja diisel on täna kõige parema kilomeetrihinnaga sõiduk, millega äri teha. Seda, et mingil müstilisel moel peaks kogu maailma ettevõtlus tegema lihtsalt kellegi survel kannapöörde, ei ole reaalne. Eriti kui arvestada seda, et enamikel suurematel tootjatel ei ole alternatiivsete sõidukite tootmise kogemust.
„Toyota on tootnud hübriidautosid ligi veerandsada aastat ja täna on nende osakaal 40% toodangust. Teistel on see aga suhteliselt olematu. Kui suurima autotootja maht on täna ca 10 miljonit eurot, siis elektriautode osakaal on seal vaid 3-4%. Tõsta see loetud aastatega 70-80% peale, ei kõla eriti reaalselt,“ nentis Lepik.
Lisaks võetakse saate luubi alla hiljutine majandus- ja taristuministri määrus, mis keelab Eestis esmaselt registreerida keritud odomeetriga autosid, räägitakse millised muutused on nn musta numbri saamisel ning loomulikult ei pääseta üle ega ümber ka täna algavast Rally Estoniast.
Saatejuht on Tõnu Tramm, saadet toetab Neste Eesti.
Kuula saadet siit:
Kas rohepesu või mitte? Tõehetk saabub aastal 2025
00:00

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele