• 15.07.24, 13:08

Riigilaevastiku peadirektor: mehitamata laevad tulevad kiiremini, kui meremehed seda tunnistada julgevad

Riigilaevastiku täiemahulise töö käivitamisest möödus äsja esimene aasta. Asutuse peadirektor Andres Laasma tõdeb pikemas intervjuus, et ehkki teekonnale asudes oli selle õnnestumises kahtlejaid mitmeid, suudeti paratamatult kaasnenud kasvuraskused edukalt seljatada. Kuid tõsisemad väljakutsed ootavad veel ees.
Riigilaevastiku peadirektor Andres Laasma.
  • Riigilaevastiku peadirektor Andres Laasma. Foto: Mardo Mannimagi STUUDIO7
Esimese täiemahulise tegutsemisaasta järel tõdeb Riigilaevastiku peadirektor Andres Laasma, et erinevad organisatsioonid, tiimid ja protsessid said esimese aastaga omavahel edukalt kokku põimida, kuid sellega väljakutsed kaugeltki ei piirdu.
Vastupidi, nüüd on vaja panna sisse täiskäik uute laevade hankimise, laevastiku süsinikuneutraalseks muutmise ning suuremahuliste innovatsiooniprojektidega. Edasise tegevuse õnnestumise võti peitub nii uutes tehnoloogiates kui ka muutusteks vajaliku rahastuse leidmises.
Järgneb pikem intervjuu Andres Laasmaga:
Alustuseks, kui sageli ja mis asjaoludel te täna ise mõne alusega vee peale satute?
Tuleb tunnistada, et suhteliselt harva. Eriti arvestades, et kunagi olin elukutseline purjetaja. Sõitsin kaptenina tolleaegse Eesti suurima purjejahi Lindaga, millega tegime aastaid reise näiteks Soome, Taani ja Rootsi. Julgen seetõttu öelda, et tunnen end vee peal päris hästi ja saan kindlasti hakkama.
Praegune kokkupuude laevadega on aga peamiselt seotud sellega, et püüan oma inimeste tegemistega kursis olla. Seetõttu olen käinud kaasas näiteks Peipsil poitöödel, samuti lootsidega merel ning talvel jääd murdmas. „Põllul“ olemine on oluline, et mõista, kuidas asjad päriselt toimivad. Kõige selle kõrval vaataksin aga vabal ajal tegelikult parema meelega rohkem metsa poole. Laevu ja merd on minu elus tööga seonduvalt lihtsalt niigi palju.

Seotud lood

Uudised
  • 15.07.24, 11:07
Eesti laevad on jätkuvalt Paris MoU lipuriikide valges nimekirjas
Pariisi vastastikuse mõistmise memorandumi komitee (Paris MoU Committee) kiitis oma 57. koosolekul heaks 2023. aasta inspektsioonide tulemused ja kinnitas uue lipuriikide tulemusnimekirja (perfomance list) - Eesti asub jätkuvalt valges nimekirjas.
Uudised
  • 10.07.24, 12:39
Eesti kavandab laevade moderniseerimise keskust
Eestil on suur potentsiaal saada oluliseks tegijaks üleilmses laevade ümberehituse ja moderniseerimise valdkonnas, mis võiks riigile tuua kuni 70 miljonit eurot maksutulu aastas. Sellisele järeldusele jõudis värskelt valminud uuring.
Uudised
  • 10.07.24, 12:18
Väikelaevnikud on hakanud veesõidukeid varasemast eeskujulikumalt kohustusliku varustusega komplekteerima
Transpordiameti väikelaevade üksus tegi möödunud nädalavahetusel Tartus Emajõel pistelise kontrollreidi, mille tulemused näitasid, et väikelaevnikud on hakanud oma veesõidukeid varasemast eeskujulikumalt kohustusliku varustusega komplekteerima.
Uudised
  • 08.07.24, 09:15
Suur Soome laevatehas on ohus, kuid Eesti ettevõtted sellest suurt kahju ei saa
Saksamaal ja Soomes Turus tegutsev Saksa Meyeri perele kuuluvad laevatehased on suurtes raskustes, kiirelt oleks ettevõttel vaja vähemalt 400 miljonit eurot lisaraha. Laevatehas annab Soomes tööd ligikaudu kümnele tuhandele inimesele.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele