Kasvav klientide arv tingib vajaduse hankida olemasolevatele rongidele lisa.
Elron riigiettevõttena ei kavatse pakkuda maksumaksja raha eest liigset luksust. Nagu praegu, pakume ka tulevikus klientidele aja kohaselt heal tasemel teenust, säästes samal ajal riigi rahakotti maksimaalsel võimalikul moel. Kasvav klientide arv tingib vajaduse hankida olemasolevatele rongidele lisa ning kui juba soetada uusi ronge, on mõttekas hankida suurema nõudlusega liinidele suurema istekohtade arvuga ronge. Rongidega tehti eelmisel aastal 5 800 000 reisi, neist 780 000 reisi Tallinna–Tartu liinil. Need arvud on endiselt kasvutrendis. Et need reisijad näiteks bussidesse mahutada, peaks kahe linna vahel lisaks praegustele vurama keskmiselt üle 40 reisibussi päevas.
Uutest rongidest võidaksid kõik reisijad, sest Tallinna–Tartu liinile lisanduvad rongid võimaldaks meil suurendada ka reiside sagedust teistel liinidel, kus juba praegu on selleks nõudlus, mis lähitulevikus kasvab veelgi. Just neil põhjustel kirjeldasime majandusministrile vajadust kaaluda kolme viievagunilise lisarongi soetamist. Kui otsus teha suve jooksul, oleks võimalik rongid Eestisse tuua 2018. aastaks. Kindlasti ei ole juttu luksusrongidest – praegustest veidi mugavamad istmed ja võimalus mitmetunnise sõidu jooksul osta teed-kohvi ei ole liigne luksus, vaid täiesti normaalne teenus. Uued, praegu veel selgelt hüpoteetilised rongid, kuuluksid maksumuselt praegustega võrreldavasse suurusjärku, seega ei mingit priiskamist sellelgi rindel.
Seotud lood
ASi Eesti Liinirongid (Elron) majandusaruandest selgub, et ettevõte teenis mullu küll 7,8 miljonit eurot puhaskasumit, kuid samal ajal sai riigifirma koguni 30,6 miljonit eurot toetusi.
Elroni uute rongide ja reisijate lisandumise korral on piletitulu ja maksumaksja panuse omavaheline suhe parem, kuid see ei tähenda, et maksumaksja panus niipea märkimisväärselt väheneks, kommenteeris majandus- ja taristuminister Kristen Michal.
Majandusanalüütik Peeter Tammistu taunib raudteevedajate luksusrongiihalust.
Riigiettevõtte ambitsioon pakkuda maksumaksja raha eest kallist ja ebaefektiivset luksusrongi teenust ei ole majanduslikult jätkusuutlik ja kahjustab kogu ühistranspordisektori tasakaalu.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.