Daimler Trucksi, TRATON GROUPi ja Volvo Groupi ühisettevõte Milence tegi esimese sammu Põhjamaade turul, avades 10. oktoobril Rootsis Varbergis raskeveokite energiajaama. See on neljas MIlence`i laadimiskeskus Euroopas ja esimene kümnest Rootsis avatavast laadimiskeskusest. Järgmised laadimiskeskused Rootsis avatakse juba sel aastal Åstorpis ja Ödeshögis.

- Varbergi transpordisõlm osutus valituks selle hea ligipääsetavuse ja piirkondliku tähtsuse tõttu. Foto: Milence
Sel neljapäeval avatud Varbergi energiajaam asub strateegiliselt TEN-T Skandinaavia-Vahemere koridoril Göteborgi ja Malmö vahel Edela-Rootsis, E6 maantee 55. mahasõidu lähedal. See on oluline peatuspunkt veokijuhtidele, kes sõidavad mööda Rootsi peamisi logistikamarsruute. Varbergi transpordisõlm osutus valituks selle hea ligipääsetavuse ja piirkondliku tähtsuse tõttu. Nagu kõik Milence laadimiskeskused, on ka Varbergi keskus avatud kõikidele veokimarkidele.
NB! Elektriliste raskeveokite laadimistaristu arenguvõimalused Eestis võetakse teadlaste, turuosaliste ja poliitikute osalusel ühiselt luubi alla
5. novembril toimuval
Transpordikütuste aastakonverentsil! Muuhulgas räägib konverentsil oma kogemusest rakseveokite energiajaama rajamisel Suurbritannias Astro Balticsi rahvusvahelise äriarenduse juht
Gary Szendzielarz.
Vaata osalejate nimekirja SIIT, kui sa pole veel registreerunud, jõuab seda veel soodushinnaga teha SIIN. Varbergi energiajaam areneb kahes etapis. Esimene äsja avatud etapp sisaldab kaheksat laadimiskohta koos nelja CCS laadijaga, mis pakuvad kuni 400 kW laadimisvõimsust. Teine etapp, mis algab 2025. aastal, toob juurde lisa laadimiskohti MCS megavatiste laadimisesüsteemiga. See suurendab oluliselt laadimisvõimsust ja pakub raskesõidukitele kiiremat laadimist.
Varbergi uus energiajaam pakub lisaks võimsatele laadijatele ka mugavat pausitegemise võimalust juhtidele, sealhulgas puhkeruumi, dušše ja tualette. Parkimisala on piiratud ja turvaline, seal on juurdepääsukontroll, korralik valgustus, kaamerajärelevalve ja WiFi.
Tagamaks, et kõik turul olevad raskesõidukid pääseksid laadimisteenustele ligi, on Milence sõlminud lepingud erinevate Euroopa e-mobiilsuse teenusepakkujatega (eMSP). Nende kaarte saab kasutada makseteks, lisaks töötatakse välja täiendavaid partnerlusi, et parandada maksevõimaluste paindlikkust kogu võrgus. Otsesed maksed Milence rakenduse või pangakaardiga on samuti võimalikud.
Milence'i laadimistariif on määratud 0,4 EUR (0,399 EUR ja 4,53 SEK) kilovatt-tunni kohta, ilma käibemaksuta. Kehtiv tariif kuvatakse Milence rakenduses ja igas laadimispunktis, tagades läbipaistvuse. Kõik tulevased hinnamuutused edastatakse ametlike Milence kanalite kaudu.

- Esimene äsja avatud etapp sisaldab kaheksat laadimiskohta koos nelja CCS laadijaga, mis pakuvad kuni 400 kW laadimisvõimsust. Foto: Milence
Milence’i tegevjuht Anja van Niersen ütles, et Rootsi on üks juhtivaid riike Euroopas, kui rääkida kestlikkusest, kus elektriline maanteetransport on juba täna reaalsus. „Kokku 10 laadimiskeskuse arendamisel, millest 3 avatakse juba sel aastal, on see meie jaoks üks võtmeturge. Energiajaamade avamine on võimalik tänu toetusele, mida saame kõikidelt asjaomastelt sidusrühmadelt turul. See on muutunud väga heaks koostöö ja teadmiste vahetamise platvormiks elektriveokite laadimistaristu arendamisel kogu Euroopas.”
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Vaatamata majanduslangusele kasvab nii kütuste tarbimine kui ka transpordisektori heide märgatavalt. Sellise kliimaseadusega me 2030. aasta eesmärke ei täida, kirjutab Neste Eesti juhatuse liige Ülle Tamme.
Euroopa Liit liigub kliimaneutraalsuse poole, kuid transpordisektori kasvuhoonegaaside heitkoguste vähendamine on endiselt pigem aeglane. Täna avaldatud EEA (European Environment Agency) aruande kohaselt raskendab transpordisektori üleminekut jätkusuutlikkusele suurenev transpordinõudlus ja nii inimeste kui ka kaupade veoks kasutatavate säästvate transpordiliikide aeglane kasv.
Euroopa Kohus tegi läinud nädala lõpus otsuse, mille kohaselt ei pea rahvusvahelisi vedusid tegevad sõidukid enam pöörduma regulaarselt tagasi oma koduriiki. ERAA president Tiit Parik tunnistas, et tegu oli kauaoodatud otsusega, kuid mitmed vedajaid ahistavad reeglid jäid endiselt jõusse.
Ruukki Products ostu- ja logistikajuht Erkki Jaanhold viskas läinud nädalal toimunud Ostujuhtimise aastakonverentsil õhku mõtte, et rohelisema transpordi lisakulud võiks minna tellija ja vedaja vahel jagamisele ning nii tekiks konkurentsieelis mõlemal. AS Linford juht Mihkel Vahe tunnistas siiski, et Eestis pole paraku nii rikkaid vedajaid, kes seda endale lubada saaks.
Eesti logistikasüsteem on tänu oma strateegilisele asukohale, arenenud taristule ja digilahendustele üks tõhusamaid Baltimaades. Riik ühendab Põhja- ja Ida-Euroopa turge, pakkudes hästi toimivat maantee-, raudtee-, mere- ja õhutranspordi võrgustikku.