Autor: Logistikauudised.ee • 6. august 2024

Elroni teine uus Škoda rong jõuab Pääsküla depoosse kolmapäeva öösel

Kolmapäeva, 7. augusti öösel kell 2.21 jõuab Pääsküla depoosse Elroni teine uus Škoda EMU Ev21 elektrirong. Rong teeb teekonnal Valgast Pääskülasse neli peatust.
Nagu ka esimene rong, saabub ka teine rong Eestisse diiselveduri haakes, kuna raudteetaristu ei võimalda elektrirongil Valgast Tallinnani iseseisvalt sõita.
Foto: Operail

“Teine uus elektrirong liigub Elroni depoosse läbi Eesti diiselveduri haakes. Rongi möödumist on võimalik näha kõikides Valga – Tartu – Tapa – Tallinna trassi peatustes,” ütles Elroni kommunikatsioonijuht Kristo Mäe. “Mõnes jaamas peatutakse ka pikemalt, et lasta mööda liinil olevaid reisironge,“ lisas Mäe. Rong jõuab Pääsküla depoosse 7. augusti öösel kell 02:21.

Uue rongi transportimise orienteeruv ajakava 6. - 7. augustil marsruudil Valga – Tallinn – Pääsküla:

jaam
saabumine
seisuaeg
väljumine
Lugaži12:50
Valga13:0104:5417:55
Sangaste18:12
Keeni18:2500:0818:33
Puka18:53
Palupera19:04
Elva19:15
Nõo19:26
Ropka19:34
Tartu19:5600:2020:16
Kärkna20:33
Tabivere20:43
Kaarepere20:57
Jõgeva21:10
Pedja21:20
Vägeva21:29
Rakke21:4100:0521:46
Kiltsi22:0500:1122:16
Tamsalu22:30
Nõmmküla22:36
Tapa22:54
Aegviidu23:21
Kehra23:36
Raasiku23:44
Lagedi23:57
Ülemiste00:06
Tallinn (Kopli)00:2101:3001:51
Pääsküla02:21

Tüübikatsed tehakse rongidele, mis pole varem Eesti raudteedel liikunud ja sellega tehakse kindlaks nende sobivus Eesti taristul liikumiseks ning on aluseks rongi sertifitseerimisel. Esimene uut tüüpi rong peab suuremate tehniliste vahejuhtumiteta sõitma reisijateta läbi 6000 kilomeetrit.

Tüübikatsetuste õnnestumise järel peavad kõik tarnitavad rongid läbima kontrollperioodi 5000 kilomeetrit ka liinitöös reisijaid teenindades. Kokku tehakse iga Eestisse saabuva rongiga vähemalt 70 erinevat testi.

Elektriline reisirong Škoda EMU 21Ev on kahesüsteemne ja sõidab nii 3 kV kui ka 25 kV kontaktkõrgus. Praegu testitakse esimest saabunud rongi olemasolevas 3kV võrgus ja alates veebruarikuust ka Eesti Raudtee ehitatavas 25kV kontaktvõrgus Tamsalu ning Jõgeva vahel. Uute rongidega plaanitakse reisijaid hakata teenindama Tallinn – Tartu liinil järgmise aasta septembrist, kui taristuomanik AS Eesti Raudtee on jõudnud kogu Tapa – Tartu raudteelõigu ära elektrifitseerida.

Elroni uued rongid:

  • Kokku saabub aastatel 2024 – 2026 Eestisse 16 uut Škoda elektrirongi, millest 11 on pikamaarongid ja 5 linnalähirongid.
  • Pikamaarongis on 236 istekohta (praegu 4-vagunilises 214), 15 rattakohta, toitlustusala, numereeritud istekohad.
  • Linnalähirongis on 262 istekohta (praegu 4-vagunilises 262, 3-vagunilises 188), 18 rattakohta.
  • Tallinn – Tartu liinilt vabaneva diiselrongide ressursi abil saab tihendada Narva ja Viljandi suundade graafikut.
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077