Euroopa transpordiettevõtted seisavad silmitsi potentsiaalse kriisiga, kuna läheneb tähtaeg vananenud sõidumeerikute asendamiseks. Hinnanguliselt on neid siiani välja vahetatud vaid kümmekond protsenti, sama seis on Eestis.
- Meeriku vahetamine võtab aega ja maksab raha, mistõttu tasub see protsess juba aegsasti ette planeerida. Foto: Stoneridge Electronics
Euroopa Liit nõuab, et 2024. aasta lõpuks tuleb vahetada välja kõige vanemad analoog- ja digitaalsed (G1) meerikud kõikides rahvusvahelisi vedusid teostavates masinates. See tähendab, et kui pärast seda kuupäeva soovib vedaja kasutada sõidukit rahvusvahelistes vedudes, peab see olema varustatud vähemalt esimese versiooni nutimeerikuga, mida paigaldatakse alates 16. juunist 2019 või teise põlvkonna meerikuga, mida hakati paigaldama alates 21. augustist 2023. Hiljemalt 19. augustiks 2025 tuleb vahetada välja juba kõik rahvusvahelisi vedusid teostavates sõidukites kasutatavad meerikud teise põlvkonna, ehk Smart 2 nutimeerikute vastu
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Alates tänasest, 21. augustist, on uus nutikas Smart 2 sõidumeerik kohustuslik kõigile uutele rahvusvahelisi vedusid tegevatale raskveokitele ja bussidele, kuid uute seadmete kättesaadavasuga on tekkinud tõsiseid probleeme. See eeldab viivitusi uute sõidukite esmaregistreerimistes ning sellega kriis alles algab: järgnevatel aastatel on vaja välja kuni kaks miljonit seadet ja ette antud ajaaken tundub IRUle ebarealistlik.
Euroopas on tekkinud probleemid uute Smart 2 sõidumeerikute kättesaadavusega, mis alates 21. augustist on kõikidel esmaregistreeritud veokitel ja reisibussidel kohustuslikud. Kas Eesti vedajate uued veokid jäävad parklasse seisma ja liising hakkab ostjale tühja tiksuma? Riiklikult tunnustatud sõidumeerikute ekspert Siim Truusalu andis saates „Logistikauudised eetris“ olukorrast põhjaliku ülevaate.
Põllumajandusettevõtjaid on viimasel ajal ärevaks teinud info, et ka oma kulul tehtud veostel peab olema saatedokument. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi veondus- ja liiklustalituse juhtivspetsialist Eda Rembel tunnistab, et see nõue kehtib juba ammu, lihtsalt uue autoveoseadusega on see teema jõulisemalt päevakorda tõusnud.
Euroopa Nõukogu kinnitas lõplikud Euro 7 heitmenormid autodele, kaubikutele ja veoautodele: rangemad piirangud tulevad nii heitgaasidele, piduritele, kui rehvide osakestele. Kuidas kõiki neid eesmärke saavutada, on aga segane ning Taani transpordiettevõtete ühendus on võrrelnud seda kõike kohustusega panna kokku IKEA mööbel ilma igasuguse juhendita.
Kui sa veel ei tea, millest koosneb sinu ettevõtte jalajälg, siis nüüd on paras aeg selgust saada. Praktiline ja personaalne koolitus aitab sul seda teha.