• 10.05.24, 10:42

Sõidumeerikute aeglane väljavahetamine ähvardab tuua aasta lõpuks kaose

Euroopa transpordiettevõtted seisavad silmitsi potentsiaalse kriisiga, kuna läheneb tähtaeg vananenud sõidumeerikute asendamiseks. Hinnanguliselt on neid siiani välja vahetatud vaid kümmekond protsenti, sama seis on Eestis.
Meeriku vahetamine võtab aega ja maksab raha, mistõttu tasub see protsess juba aegsasti ette planeerida.
  • Meeriku vahetamine võtab aega ja maksab raha, mistõttu tasub see protsess juba aegsasti ette planeerida. Foto: Stoneridge Electronics
Euroopa Liit nõuab, et 2024. aasta lõpuks tuleb vahetada välja kõige vanemad analoog- ja digitaalsed (G1) meerikud kõikides rahvusvahelisi vedusid teostavates masinates. See tähendab, et kui pärast seda kuupäeva soovib vedaja kasutada sõidukit rahvusvahelistes vedudes, peab see olema varustatud vähemalt esimese versiooni nutimeerikuga, mida paigaldatakse alates 16. juunist 2019 või teise põlvkonna meerikuga, mida hakati paigaldama alates 21. augustist 2023. Hiljemalt 19. augustiks 2025 tuleb vahetada välja juba kõik rahvusvahelisi vedusid teostavates sõidukites kasutatavad meerikud teise põlvkonna, ehk Smart 2 nutimeerikute vastu

Seotud lood

Uudised
  • 21.08.23, 12:53
IRU: uuele sõidumeerikule üleminekul on oodata tõsiseid probleeme
Alates tänasest, 21. augustist, on uus nutikas Smart 2 sõidumeerik kohustuslik kõigile uutele rahvusvahelisi vedusid tegevatale raskveokitele ja bussidele, kuid uute seadmete kättesaadavasuga on tekkinud tõsiseid probleeme. See eeldab viivitusi uute sõidukite esmaregistreerimistes ning sellega kriis alles algab: järgnevatel aastatel on vaja välja kuni kaks miljonit seadet ja ette antud ajaaken tundub IRUle ebarealistlik.
Saated
  • 06.09.23, 14:00
Euroopat on tabanud nutimeerikute ikaldus, milline on seis Eestis?
Euroopas on tekkinud probleemid uute Smart 2 sõidumeerikute kättesaadavusega, mis alates 21. augustist on kõikidel esmaregistreeritud veokitel ja reisibussidel kohustuslikud. Kas Eesti vedajate uued veokid jäävad parklasse seisma ja liising hakkab ostjale tühja tiksuma? Riiklikult tunnustatud sõidumeerikute ekspert Siim Truusalu andis saates „Logistikauudised eetris“ olukorrast põhjaliku ülevaate.
Uudised
  • 27.06.18, 11:00
Veosedokument peab olema ka oma põllult vilja vedades
Põllumajandusettevõtjaid on viimasel ajal ärevaks teinud info, et ka oma kulul tehtud veostel peab olema saatedokument. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi veondus- ja liiklustalituse juhtivspetsialist Eda Rembel tunnistab, et see nõue kehtib juba ammu, lihtsalt uue autoveoseadusega on see teema jõulisemalt päevakorda tõusnud.
Uudised
  • 18.04.24, 13:06
Euro 7 eesmärkide täitmine kui IKEA mööbli kokkupanek ilma juhendita
Euroopa Nõukogu kinnitas lõplikud Euro 7 heitmenormid autodele, kaubikutele ja veoautodele: rangemad piirangud tulevad nii heitgaasidele, piduritele, kui rehvide osakestele. Kuidas kõiki neid eesmärke saavutada, on aga segane ning Taani transpordiettevõtete ühendus on võrrelnud seda kõike kohustusega panna kokku IKEA mööbel ilma igasuguse juhendita.
  • ST
Sisuturundus
  • 24.01.25, 09:44
Kui suur on su ettevõtte süsiniku jalajälg? Mõõda ära!
Kui sa veel ei tea, millest koosneb sinu ettevõtte jalajälg, siis nüüd on paras aeg selgust saada. Praktiline ja personaalne koolitus aitab sul seda teha.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele