Eesti, Läti ja Leedu numbrimarkidega veokeid võib ringi reisides kohata pea kõigis Euroopa riikides, alustades kaugest Portugalist kuni Põhjamaadeni välja. Baltimaadest pärit vedajatele annab Euroopa Liidu ühtne majandusruum mitmeid eeliseid, ent teisalt tuleb silmitsi seista ka erinevate takistustega, olgu selleks kasvõi teemaksud. Viimased võivad olla riigiti üksjagu erinevad, sõltudes nii seadusloomest kui ka tehnoloogiast.
- DKV Mobility juht Balti riikides Artūras Michejenko. Foto: DKV Mobility
Kommertstranspordile kehtivad teemaksud paljudes Euroopa Liidu riikides. Mitmetes tuleb maksta tunnelite läbimise või sildade ületamise eest ja kiirteed ei pruugi olla tasulised mitte ainult veokite, vaid ka sõiduautode jaoks. Lisaks on kinnistumas läbitud vahemaa eest tasumise põhimõte, toob Euroopa juhtiva maanteeteenindusplatvormi DKV Mobility juht Balti riikides Artūras Michejenko välja. “Selle on juurutanud lisaks Saksamaale veel Prantsusmaa, Hispaania, Itaalia, Belgia ning Poola,” lisab ta.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.