Scania noppis veokitesti peavõidu, DAF valiti juhtide lemmikuks
Scania sadulveok 420 R, mis kasutab 2021. aastal turule toodud Super-sarja mootorit, võitis tänu kütusesäästlikkusele Saksa maineka pikamaaveokite võrdlustesti European Truck Challenge. Autojuhtide lemmiku tiitli pälvis DAF XF 450.
Peavõidu noppis testis Scania 420 R. Foto: 1Truck.tv
Saksamaal Karlsruhes toimunud NUFAMi messil anti üle auhinnad “European Truck Challenge” (ETC) veokite võrdlustesti võitjatele. Sel aastal saavutas tänu testi madalaimale kütusekulule ETC peapreemia Scania 420 R, “Juhi valik” auhind anti DAF XF 450le.
Riigi kaitseinvesteeringute keskus (RKIK) valis militaarsõidukite soetamiseks kümne pakkuja seast välja Scania, Mercedes-Benzi ja Volvo esindajad, et varustada Eesti ja Läti jõustruktuure erinevat tüüpi sõidukitega järgmise seitsme aasta jooksul. Lepingu kogumaksumus on ligikaudu 693 miljonit eurot.
Euroopa veokitootjad on võtnud eesmärgiks leida ühiselt lahendusi veokiliikluse optimeerimiseks ilma, et selleks oleks vaja teha suuri investeeringuid eraldi taristusse. Välja on töötatud European Truck Platooning süsteem, ehk koondnimetusega ENSEMBLE projekt.
Pea viis aastat tagasi mõistis Euroopa Komisjon mitmed veokitootjad süüdi kartellileppes, mille peale asusid mitmed advokaadibürood koguma autovedajatelt kahjunõudeid ühishagi jaoks. Kuna hüvitise taotlemise võimalus aegub selle aasta juulis, teevad advokaadibürood viimaseid ponnistusi nõuete kogumiseks.
Maailma autotööstuses toimub justkui korrapäratu Browni liikumine, kus iga tootja püüab üleminekul elektriajastule leida optimaalseim lahendus. Kelle jaoks on lahendus CNG, kes panustab elektrihübriididele.
Kujutagem ette ühe ettevõtte keskastmejuhti, kes peab nädala lõpus kaitsma oma aasta plaane. See vajab paaritunnist keskendumist ja asi saaks tehtud. Pärast hommikukohvi otsustab ta enne veel „kiirelt“ uudiseid sirvida ja meilid üle vaadata.