Kui DPD e-kaubanduse uuringu järgi tagastas viimati e-poest tellitud kauba 11% Eesti elanikest, siis rõivaste ja jalanõude kategoorias tagastatakse juba pea iga kolmas pakk. Kuigi tasuta tagastus on e-ostu sooritamisel oluline argument, võib see mugavus peagi kaduda.

- DPD pakiautomaat Tallinnas. Foto: Andras Kralla
DPD Eesti müügi- ja turundusjuhi Janek Kivimurru sõnul on mitmed rahvusvahelised e-poed, kes täna tasuta tagastust pakuvad, suunda vaikselt muutmas. „See telli kõik, mis meeldib, ja tagasta kõik, mis ei sobi, on kahe otsaga asi – ühest küljest on hea, kui tellitud ja ebasobivaks osutunud toode lihtsalt seisma ei jää, vaid uuesti ringlusesse jõuab. Teisalt on iga lisaks saadetud pakk koormav keskkonnale, sest sageli vajavad ka juba avatud ja tagastatud tooted ümberpakendamist ning lisanduvad transpordikulud,“ selgitas Kivimurd.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Pakiautomaatide pakimaht kasvas esimeses kvartalis koguni 14,4%, mis tähendab, et võrreldes eelmise aasta sama ajaga saadeti üle 400 000 paki rohkem.
Logistikaettevõte DPD Eesti testib Tallinnas Peetri elamurajoonis täiselektrilist robotkullerit CLEVON 1, mis varasemaga võrreldes võimaldab tarnida mitme kliendi pakke korraga. Pilootprojekti eesmärk on mõista, millised on võimalused autonoomsete sõidukite integreerimiseks tavapäraste logistikalahenduste hulka.
Eesti logistikasüsteem on tänu oma strateegilisele asukohale, arenenud taristule ja digilahendustele üks tõhusamaid Baltimaades. Riik ühendab Põhja- ja Ida-Euroopa turge, pakkudes hästi toimivat maantee-, raudtee-, mere- ja õhutranspordi võrgustikku.