Alates 2. veebruarist peavad kõik veokijuhid tegema igal piiriületusel sõidumeerikusse käsitsi vastava märke. Sõidu ajal seda teha pole võimalik, uue põlvkonna meerikuid, mis piiriületusi automaatselt lugeda suudaks, aga pole ning järelturule ei pruugi need jõuda enne 2023. aasta lõppu.

- Piiride lähedastes parklates läheb alates tulevast nädalast võitluseks vabade kohtade pärast. Foto: Shutterstock
„Minu poole on pöördunud juba mitmed autovedajad küsimusega, et kindlasti on olemas kuskil mingi seade, mis piiriületusi automaatselt loeb. Paneme selle peale, maksku mis ta maksab, sest parkimiskoha otsimine igal piiriületusel on täiesti absurdselt jabur. See ongi jabur, aga mul ei ole täna seda seadet ka parima tahtmise korral mitte kuskilt võtta, sest seda lihtsalt ei ole veel välja töötatud,“ tunnistas Digimeerik OÜ tegevjuht Siim Truusalu, kes on ühtlasi ainus riiklikult tunnustatud digimeerikute ekspert Eestis.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Alates 2. veebruarist peavad rahvusvahelised autovedajad hakkama igal piiriületusel sisestama käsitsi sõidumeerikusse uude riiki sisenemise. Selleks tuleb leida parkimiskoht, sest sõidu ajal seda teha pole võimalik. Olukord on seda enam jaburam, et uue põlvkonna sõidumeerikuid, mis piiriületusi automaatselt lugeda suudavad, pole ilmselt oodata enne 2023 aasta lõppu, nentis Digimeerik OÜ tegevjuht Siim Truusalu saates „Ärikliendid roolis“.
Esimene veokijuht jäi juba oma juhiloast ilma
Sel nädalal registreeriti Poolas esimene juhiloa konfiskeerimine sõidumeerikuga manipuleerimise eest pärast uuest aastast kehtima hakanud seadust, mis taolist karistusmeedet võimaldab.
Lisatud täismahus video aruteluringist
Kuidas erinevad transpordikanalid 2022 aastal toimivad ja milliste riskidega peame arvestama? Viis logistikasektori tippjuhti võtsid logistika aastakonverentsil istet ning vaagisid olukorda majandusanalüütik Raivo Vare juhtimisel.
Kõrged energiahinnad vähendavad muude kaupade tarbimist ning ülekoormatud tarneahelad saavad taas pisut kergemini "hingata", on üks tendents paljudest, mis analüütikute hinnangul alanud aasta tarneahelaid mõjutab. Erinevaid trende on aga palju teisigi, alates Omicronit robotiseerumiseni välja.
Sel nädalal sai jõudis avalikkuse ette 8. aprillil 2025 toimuva Laoseis 2025 konverentsi programm, mis keskendub suures osas kogemuslugudele: kokku on laval seitse kasutajalugu nutikate tehnoloogiate ja lahenduste rakendamisest laondussektoris.