Täna avati Türil pidulikult Edelaraudtee uus juhtimiskeskus, mis koondab kõik taristuga seotud digitaalsed andmed Tallinnast kuni Viljandini ühte punkti ning võimaldab lähiaastatel raudteeliikluse juhtimise täielikult automatiseerida.
Edelaraudtee uus juhtimiskeskus. Foto: Raul Mee, fotograaf
Edelaraudtee juhi Rain Kaarjase sõnul tähistab juhtimiskeskuse valmimine ettevõtte 20-aastases arengus ning kogu siinse raudtee ajaloos olulist tehnoloogilist pöördepunkti. „Juhtimiskeskuse valmimine tähistab kogu raudtee arengus pöördelist momenti – infotehnoloogia kasutuselevõtt annab juhtimiskeskuse valmimisega võimaluse tsentraalseks andmekasutuseks, raudteeliikluse juhtimise automatiseerimiseks ning ka lihtsustab tulevikus hooldus- ja ehitustöid,“ lausus Edelaraudtee juht.
Alanud Euroopa raudteeaastal teevad Elron, Rail Baltic Estonia, Eesti Raudtee ja Operail 122,5 miljoni euro eest investeeringuid ja arendusi. Eesmärk on luua paremaid tingimusi rongireisijatele ning muuta raudtee ettevõtjatele atraktiivsemaks.
Ehkki Eesti senised raudtee arengustrateegiad seavad selgeks eesmärgiks reisijate- ja kaubaveo suunamise maanteelt raudteele, on tehtud otsuseid, mis eelisarendavad tegelikult hoopis maanteetransporti, leidis Riigikontroll oma täna avaldatud ülevaates.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium sõlmis Edelaraudtee AS-iga 5,8 miljoni eurose lepingu, millega remonditakse Lelle-Pärnu raudteelõiku, et kaubarongid saaksid vedada kuni 40 km/h Rail Balticu ehituseks vajalikke materjale.
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.