Lennutranspordiettevõtete juhid tunnistasid Wall Street Journalile, et COVID-19 vaktsiinide laialivedu kogu maailmas võtab tõenäoliselt aega kuni kaks aastat ja rikneda võib selle käigus kuni viiendik partiidest.
See kainestav sõnum tuli ajal, mil kogu maailm loodab, et vaktsiini saabumisega muutub elu hiljemalt 2021. aasta keskpaigaks taas normaalseks, vahendab
trans.info Wall Street Journalit.
Vaktsiinide kohaletoimetamine on transpordisektori jaoks üks ajaloo suurimaid väljakutseid, ütles Atlas Airi müügidirektor Michael Steen.
Pane tähele!
COVID-19 vaktsiini transpordiga seotud võimalikest väljakutsetest räägib ka Magnum Logisticsi Logistikadirektor
Raivo Roolaid 26. novembril toimuval
Logistika aastakonverentsil.
Konverentsi programmi ja registreerimise leiate
SIIT.
Arvatakse, et lennutranspordiga kavatsetakse laiali vedada kuni 20 miljardit koroonavaktsiini annust. Üksikutel lennuettevõtjatel pole aga seniajani teada üksikasju selle kohta, mitu vaktsiinidoosi neil on vaja transportida, kus vaktsiine toodetakse või kuidas neid saab üldse ohutult transportida? See muudab tuleviku planeerimise peaaegu võimatuks.
Laialdaselt on räägitud juba sellest, et suure tõenäosusega on aja koronaviiruse vaktsiine säilitada sügavkülmikutes külmutatuna kuni -70 kraadini. Vaktsiinide hoidmiseks kogu tarneperioodi vältel sellisel temperatuuril peab investeerima lennujaama sõlmpunktides asuvatesse nn sügavkülmutusladudesse ning uutesse temperatuuri jälgimissüsteemidesse.
Sellised tingimused tähendavad ka seda, et vedajatel on üsna keeruline transportida nn viimase miili vaktsiinidoose. Wall Street Journali hindab, et 5-20 protsenti vaktsiinipartiidest võivad kogu tarneahela käigus rikneda, kui ei suudeta tagada külmutustingimusi.
Teine probleem, mis tõenäoliselt raskendab vaktsiinide kohaletoimetamist velgi, on reisilendude vähenemine, mis on toonud kaasa ka lennukaubamahu vähenemise.
Wall Street Journali aruanded ilmusid kuu aega pärast seda, kui IATA tegevjuht nimetas vaktsiinide kohaletoimetamist " ülemaailmse transpordil sajandi missiooniks".
DHL - arvestama peaks 200 000 kaubaaluse ja 15 000 lennuga
Saksa logistikahiid DHL on välja rehkendanud, et 10 miljardi seerumiannuse ülemaailmne kohaletoimetamine eeldab laiendatud meditsiinitarneahelaid, kirjutab
logisticsmanager.com. Saksa 3PL hiiglane on öelnud, et praegu on väljatöötamisel ja katsetamisel enam kui 250 erinevat vaktsiini seitsmel erineval platvormil ning teatud vaktsiinide jaoks kehtestatakse tõenäoliselt ranged temperatuurinõuded (kuni -80°C), et tagada nende efektiivne transport ja ladustamine. See tekitab uusi logistilisi probleeme olemasolevale meditsiinilisele tarneahelale, mis tavapäraselt tarnib vaktsiine -2°C kuni 8°C juures.
DHLi arvestuste kohaselt peab Covid-19 vaktsiinide ülemaailmse transpordi tagamiseks tarneahela eri seadistustes arvestama kuni 200 000 kaubaaluste saadetise ja umbes 15 miljoni tarnega jahutuskastides ning seda kõike peaks teenindama umbes 15 000 lendu.
Aasta lõpuks 50 miljonit vaktsiini tarnevalmis
BBC teatel on Pfizeri ja BioNTechi koostöös välja töötatud koroonaviirus vaktsiin sisuliselt juba tarnevalmis. Kõnealune vaktsiin võib ära hoida viirusesse nakatumist rohkem kui 90 protsendil inimestel, selgus kliinilise katse esialgsetest andmetest.
Vaktsiini on testitud 43 500 inimese peal kuues riigis, siiani pole tõsiseid kõrvalmõjusid tekkinud. Vaktsiini tootvad ettevõtted Pfizeri ja BioNTechi kavatsevad taotleda selle kasutamiseks erakorralist luba novembri lõpuks.
Vaktsineerimiseks on vaja manustada kahte vaktsiiniannust kolmenädalase vahega. USA-s, Saksamaal, Brasiilias, Argentiinas, Lõuna-Aafrikas ja Türgis tehtud uuringud näitavad, et 90-protsendiline kaitse saavutatakse seitse päeva pärast teise annuse saamist.
Pfizer usub, et suudab aasta lõpuks tarnida 50 miljonit ja 2021. aastaks 1,3 miljardit annust vaktsiini. Lennufirmade aktsiad tõusid selle uudise peale järsult. USA Globaalne Lennunduse börsil kaubeldav fond on tõusis 9. novembril lausa 16 protsenti ning jõudis viimase viie kuu kõrgeima tasemeni.
TASUB TEADA
22. Logistika Aastakonverentsil tuleb juttu ka "COVID-19 ja Valgevenes toimuva mõjust tarneahelatele," millest räägib Valgevenes tütarfirmat omava Balti Logistika juhatuse liige
Magnus Lepasalu.
Lisaks esinevad:
- Taavi Aas (Majandus- ja taristuminister)
- Tõnu Grünberg (Rail Baltic Estonia juhatuse esimees)
- Tea Danilov (Arenguseire keskuse direktor)
- Tõnu Mertsina (Swedbanki peaökonomist)
- Raivo Vare (ettevõtja ja majandusekspert)
- Raul Toomsalu (Operaili juhatuse esimees) jmt.
Lisaks kuulutame välja traditsioonilise Aasta Logistikategu 2020 võitja.
Konverentsi modereerib kogenud logistikaekspert Rainer Rohtla.
Tutvu programmiga ja registreeru
SIIN!Kolme ja enama osaleja puhul kehtib soodushind, selle saamiseks saatke e-kiri:
[email protected]Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.