Raudtee-logistikaettevõtte Operaili Tartu laadimisjaama külastanud majandus- ja taristuminister Kadri Simson tõdes, et kaupade liikumise tendents Eestis maanteelt raudteele mõjub positiivselt maanteeliikluse turvalisusele.
- Konteinerite laadimine Tartu jaamas. Foto: MKM
„Iga tonn kaupa, mis veetakse veokite asemel mööda raudteed, vähendab raskeliikluse koormust teedel ning vähendab ohtlike möödasõitude hulka,“ ütles Simson. „Lisaks on raudteel kaupade liigutamine oluliselt keskkonnasäästlikum kui maanteel,“ lisas ta.
Operail on alates eelmise aasta augustikuust edukalt tööle pannud Muuga-Tartu-Muuga konteinerrongiliini. „Hetkel veame mõlemal suunal keskmiselt 200 konteinerit kuus, mis tähendab, et sellega vähendame maanteede koormust 400 kaubaauto võrra,“ sõnas ettevõtte juhatuse esimees Raul Toomsalu. „Veebruari alguses hakkab tööle veel teinegi liin Sillamäe-Tartu-Sillamäe ning seega hakkavad siseriiklikud konteinerrongid teenindama kahte väga olulist sadamat.“
Toomsalu sõnul on sel aastal plaanis veel ellu viia Tartu laadimisplatsi arenduse teine etapp. „Laadimisala hakkab toimima tunnustatud konteinerdepoona, kus käideldakse nii import- kui ka eksportkonteinereid neid vahepeal sadamasse viimata – see omakorda oluliselt parandab veo efektiivsust ja raudteeveo konkurentsivõimet,“ selgitas Toomsalu.
Praeguseks on konteinerrongiga Muuga ja Tartu vahel veetud pea 15 000 tonni kaupu, millest suurema enamuse moodustavad puidutooted.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja vaadake Auto Bassadone Rocca keskuses ise järele. Lisaks leiate sealt alates jaanuarist teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.