Eesti Gaas avab sel nädalal Viljandis ja Rakveres ning lähiajal veel Jõhvis surugaasitanklad, kus lisaks maagaasile saab tankida rohegaasi ehk eestimaist päritolu taastuvkütust biometaani.
- Eesti Gaasi tankla Foto: Eesti Gaas
“Olukorras, kus bensiini ja diisli hind rühivad üles, on autoomanikul mõistlik üle minna gaasile. Surumaagaas on bensiinist kaks korda odavam, saja kilomeetri läbimiseks kulub ca 3-4 eurot ning hind on püsinud läbi aastate stabiilne,” märkis ASi Eesti Gaas juhatuse liige Raul Kotov.
“Lisaks on maagaas vedelkütustest ka oluliselt puhtam ja keskkonnasõbralikum. Kuna koostiselt ja kvaliteedilt on rohegaas ja maagaas samaväärsed, siis autole sobivad mõlemad ühtemoodi ning neid võib kasutada paralleelselt,“ märkis Kotov.
Viljandis Planeedi tänavas, Rakveres Rägavere teel ja Jõhvis Jaama tänavas asuvates gaasitanklas teenindavad kliente kaks tankimissaart, mõlemas on kaks tankimispüstolit, üks sõiduautodele ja teine bussidele. Kokku on Eesti Gaasil peale uute jaamade avamist 11 gaasitanklat üle Eesti.
Tanklad ehitas Eesti Gaasi tütarfirma EG Ehitus. Ehitust toetas riigile kuuluv Keskkonnainvesteeringute Keskus (KIK), kelle II toetusvooru rahastusel rajatakse üle Eesti 12 biometaani tankimisvõimekusega tanklat. Projekti kogumaksumus ulatub 2,23 miljoni euroni, toetusraha eraldatakse Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist.
Biometaani ehk rohegaasi toodetakse täna Virumaal, Kundas ning Viljandimaal, Põhja-Sakala vallas Koksvere külas.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.