Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
DPD ja Renault tulevikunägemus salvestati Tallinnas
Renault tutvustas Hannoveris oma uut tulevikusõidukit EZ-PRO, millega koostöös transpordi- ja logistikaettevõttega DPDgroup on kavas täielikult uuendada pakiveo viimase miili süsteemi. Uue tulevikunägemuse reklaamvideo salvestati osaliselt Tallinna tänavatel.
Autonoomselt liikuv Renault EZ-PRO võimaldaks muuta suure osa pakkide transportimise viimasest etapist paindlikumaks ja võimalusterohkemaks ning seda eriti suurlinnades. DPD nägemuse järgi võimaldaks iseliikuv EZ-PRO stsenaariumi, kus saadetised laaditakse linnalähedases depoos sõidukile, seejärel liigub sõiduk ise kesklinna ning seal võtab pakkide laialikandmise üle juba kuller.
Teise nägemuse järgi toimiks Renault EZ-PRO ise mobiilse pakiautomaadina, mis sisuliselt looks liikuvad pakiautomaatide punktid. DPD paneb klientide soovide ja vajaduste järgi paika optimaalseimad kohad, kus ja millal pakiauto peatuks nii, et see oleks pakisaajatele ja -saatjatele kõige mugavam. Samuti võimaldaks see ka süsteemi, kus autonoomne sõiduk arvutab ise välja kõige efektiivsema pakiveo trajektoori vastavalt klientide eelistustele, kus ja mis ajal nad soovivad oma pakki kätte saada või saata.
Vaata Tallinnas salvestatud videot DPD ja Renault viimase miili ideest:
DPD Eesti AS tegevjuht Rainer Rohtla märkis, et kuna pakiveo teekonna viimane etapp ehk viimane miil on kogu protsessi kõige kulukam ja keerukam osa, siis selle võimalikult efektiivseks, keskkonnasäästlikuks ja autonoomseks muutmine iseliikuva sõiduki näol oleks logistikavaldkonnale väga suur samm edasi.
„Nagu näeme ka ülimalt populaarsete toiduvedude pealt, siis kogu e-kaubanduse valdkond on tohutu kiirusega kasvamas ning uusi ja efektiivseid lahendusi on vaja, sest praeguste hinnangute kohaselt jätkub sarnane kasv valdkonnas veel vähemalt aastani 2025,“ selgitas Rohtla. „See tähendab, et kõigest seitsme aasta pärast on Euroopas eraisikutele toimetatavate saadetiste maht praegusega võrreldes kahekordistunud.“
Rohtla lisas, et eriti oluline selle juures on fakt, et suurem enamus pakkidest liiguvad siiski linnades ja linnad omakorda otsivad keskkonnasäästlike lahendusi ja võimalusi liikluse vähendamiseks. „Seepärast ongi oluline ette mõelda, millised on kõige efektiivsemad pakiveolahendused mõne aasta pärast,“ märkis Rohtla.
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja vaadake Auto Bassadone Rocca keskuses ise järele. Lisaks leiate sealt alates jaanuarist teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.