• 09.08.18, 16:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

TTÜ näitab Paides oma isejuhtivat autot

Aasta tagasi alguse saanud Tallinna Tehnikaülikooli ja Silberauto koostöö Eesti esimese isejuhtiva auto väljatöötamiseks on jõudnud märgilise etapini: autot saab esmakordselt oma silmaga näha 10. augustil Paides arvamusfestivalil.
TTÜ ja Silberauto koostöös valmiv isejuhtiv auto.
  • TTÜ ja Silberauto koostöös valmiv isejuhtiv auto. Foto: Viktoria Tkatšenko, TTÜ personalijuhtimise magistrant
TTÜ sajandaks juubeliks valmiv auto on täisautonoomne isejuhtiv sõiduk, kuhu mahub neli kuni kuus inimest. Auto kere töötati välja ja valmistati Silberauto poolt. Tehnilised lahendused nagu näiteks elektroonika, sensoorika ja juhtimistarkvara on valminud TTÜ robootika-, IT ja inseneriteadlaste juhtimisel koostöös tudengitega, kirjutab ITuudised.ee.
Auto projektijuhi ja TTÜ isejuhtivate sõidukite uurimisgrupi juhi Raivo Selli sõnul on projekt oluline verstapost nii tehnikaülikoolile kui ka ettevõttele. "Lühikese ajaga on lahendatud ettevõtte ja ülikooli tihedas koostöös keerukad insenertehnilised probleemid ja saadud väga väärtuslik kogemus isejuhtivate sõidukite tehnoloogiatest ja nende rakendamisest," selgitas ta.
Selli sõnul on projekt seni pakkunud suure ja huvitava väljakutse ka tudengitele, kes on osalenud tipptehnoloogia arenduses ja saanud hea praktilise kogemuse. "Projekti loomulik jätk on prototüübi edasiarendus, nutika linnaruumi loomine TTÜ linnakusse ja isejuhtivate sõidukite testkeskkonna väljaarendus TTÜs," lisas ta.
Silberauto omaniku Väino Kaldoja sõnul on projekti üks eesmärk näidata noortele eeskuju ning äratada neis huvi kaasaegsete ja tulevikku vaatavate lahenduste ja õppimise vastu.
"Projekt on suurepärane võimalus näidata noortele, et kui visioon ja tahe on olemas, siis on ka realiseerimine võimalik. Seda eriti kõrgtasemelise õppe ja käegakatsutava praktika kaudu," selgitas ta. "Tunnustan kõrgelt kõiki projektis seni osalenuid, sest niivõrd lühikese ajaga sellist tulemust saavutada on meistritöö," lisas Kaldoja.
Loe pikemalt: ITuudised.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.01.24, 17:55
Kas elektriauto ja hübriidajamiga sõiduk saavad olla sarnase hinnaga?
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja vaadake Auto Bassadone Rocca keskuses ise järele. Lisaks leiate sealt alates jaanuarist teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele