Tänavune juuli oli uute raskeveokite müügis väga hea, sest võrreldes 2017. aasta sama kuuga kasvas müük Eestis pea kaks korda: mulluse 45 veoki asemel müüdi tänavu juulis 87 üle 16-tonnist veokit.
- Scania uus R-seeria Foto: Scania Eesti
Ligi pooled juulis Eestis müüdud uutest raskeveokitest olid Scaniad, mida müüdi kokku 42. Lisaks müüs Scania veel viis bussi, mis teeb selle margi müüginumbriks kokku 47 sõidukit, ehk sama palju kui kaubikuid müüval Peugeot`l. Selle tulemusega jagas Scania Peugeot`ga müügitabelis koguni kolmandat kohta ning see on Scania Eestile parim müügikuu 2018. aastal.
Scania Eesti turundusjuht Raimo Oinus tunnistas, et suures pildis on nende käesoleva aasta suurem juuli müük juhuslik. „Ühtegi suuremat tehingut selle taga ei ole ning kogu turg ei erine olulisel määral varasemate aastate omast. Scania hea müügi taga on eeskätt väga hästi vastu võetud uus mudel.“
„Täna on Scania turuosa Eestis 35% raskeveokite turust (Volvo 32%, MAN 10%, Daf 9%, MB 7%, Renault 6%, Iveco 1%) ja see on tavapärane. Eelmise aasta juuliks oli meie jooksva aasta registreeritud veokite arv suurem kuid siis oli mõjutajaks suuremahuline Päästeameti riigihange. Meie jaoks on juuli tulemus tähelepanuväärne ainult ses osas, et möödusime jooksva aasta kokkuvõttes selgelt Volvost – ikka on meeldiv olla turul kõige hinnatuma tootega müüja,“ ütles Oinus.
Teisel kohal platseerus juulis 17 veokiga Volvo ning kolmandal 13 veokiga Mercedes-Benz. Tarbesõidukite müüki tervikuna juhtis taas Citroen (79 sõidukit), talle järgnesid 50 sõidukiga Volkswagen ning 47 sõidukiga Peugeot ja Scania.
Kokku müüdi juulis Eestis 485 uut tarbesõidukit, mis on 92 sõiduki, ehk tervelt 23,4% võrra rohkem kui mullu samal ajal.
Seotud lood
Kujutagem ette ühe ettevõtte keskastmejuhti, kes peab nädala lõpus kaitsma oma aasta plaane. See vajab paaritunnist keskendumist ja asi saaks tehtud. Pärast hommikukohvi otsustab ta enne veel „kiirelt“ uudiseid sirvida ja meilid üle vaadata.