• 31.07.18, 10:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Bussivedaja pöördus tasuta ühistranspordi pärast kohtusse

Harjumaa bussiettevõtte Samat esitas Tallinna halduskohtule kaebuse seoses ühistranspordiseadusega antud volitusi ületava riigipoolse ebaseadusliku riigiabiga, mille tulemusena moonutatakse oluliselt konkurentsi Harjumaa bussisektoris.
Samati buss.
  • Samati buss. Foto: Postimees/Scanpix
Majandus- ja taristuminister kehtestas oma määrusega Harjumaal riigi doteeritavatel avalikel liinidel sõidukilomeetri kõrgeima hinna ja kõrgeima piletihinna, võimaldades piletihinnaks määrata ka 0 eurot, kirjutab Samat oma kaebuses.
Samat märgib, et osaline tasuta ühistranspordile üleminek mõjutab olulist osa nende reisijatest ja põhjustab ebaõiglast konkurentsi bussisektoris. "Samati teenindatavad ja turutingimustele alluvad kommertsliinid toimivad paralleelselt riigi doteeritavate avalike liinidega.
Seega peab ettevõte nüüd konkureerima avalike liinidega, kus suur osa sõitjatest saab sõita täiesti tasuta," kirjutab Samat ja lisab, et suurima löögi all on kommertsliinid Tallinn-Saku ja Tallinn-Keila.
MTÜ Põhja-Eesti Ühistranspordikeskus on hoiatanud maanteeametit, et tasuta ühistransport seaks kahtluse alla maakondlikke kommertsliinide toimivuse - kommertsliinid ei suuda konkureerida tasuta avalike bussiliinidega ning kommertsalusel töötavate bussiliinide tegevuse lõpetamisel halveneb oluliselt elanike ühistranspordi teenuse kättesaadavus.
Samat on vaidlustanud ka maanteeameti peadirektori käskkirja, mis on nende hinnangul vastuolus ühistranspordiseadusega. "Määrus ei lubanud diferentseerida tasuta sõiduõiguse andmist reisija vanuse alusel. Sellist õigust ei oleks minister saanud maanteeametile edasi volitada ka ühistranspordiseadusest lähtuvalt. Lisaks paneb seadus maanteeametile kohustuse kehtestada kas piletihinna või sõidukilomeetri hinna, kuid käskkirjaga mõlema kehtestamine on õigusvastane," selgitas Samat.
Teiseks kehtestas maanteeamet Samati hinnangul ühistranspordi turu aluspõhimõtteid muutva käskkirja selle mõju kaalumata, turuosalisi ära kuulamata ja oma otsust põhjendamata.
"Maanteeameti käskkiri on lisaks volitus- ja menetlusnormide rikkumisele ka sisuliselt õigusvastane, kuna selle andmisel ja rakendamisel on jäetud täitmata Euroopa Liidu riigiabi reeglid, sealhulgas transpordimääruse erinõuded transpordisektoris riigiabi andmisele," leiab Samat.
AS Samat on Harjumaal tegutsev bussiettevõte, kes teenindas 2017. aastal kommertsliinidel üle 500 000 reisija. Harjumaal katavad kommertsliinid ca 40% bussidega osutatavast ühistranspordist.
Autor: Äripaev

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.12.24, 10:27
Maksuvõlglaste arv on kasvanud 35%, pankrotis ettevõtete arv 48%
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele