• 24.01.18, 22:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kai Realo ülevõtmistest: väga palju enam jagada ei ole

Väga palju enam jagada ei ole ja ühtlasi pole enam tanklatele mõistlikke asukohti, kommenteeris Circle K juht Kai Realo Äripäeva hommikuprogrammis viimase aja sagedasi ülevõtmisi kütuseturul.
Kai Realo
  • Kai Realo Foto: Andras Kralla
22. jaanuari Äripäeva raadio hommikuprogrammis arutleti muuhulgas ka Eesti kütuseturu teemal. Näiteks oli jutuks viimasel ajal sagenenud ülevõtmised, mis näitab justkui võidujooksu turuliidri tiitli poole. Selle nimel on tööd teinud nii Alexela kui Olerex, kes on üle võtnud mitu väikest tanklat.
Kai Realo ütles hommikuprogrammis, et väga palju enam jagada ei ole, samuti on probleeme mõistlike asukohtadega. „Tegelikult ei osteta ettevõtet, vaid pigem asukohti,“ sõnas Realo ja lisas, et näha on olukordi, kus nii vabatahtlikult kui konkurentsiameti palvel on suletud tanklaid asukohtades, kus neid vaja ei ole.
„Kui vaadata, et nii meie ehk Circle K oleme oma võrku laiendanud, Olerex on seda teinud ja nüüd ka Alexela on selle sammu astunud, siis konkurents muutub selle võrra põnevamaks. Tekivad uued mikroturud, kus üksteisega nii-öelda mängida ehk toimuvad hinnamängud. Konkurentsi mõttes saab olema huvitav aeg. Kliendi jaoks on see ainult kasulik,“ ütles Realo.
Diislikütuse aktsiisitõusu peatamine oli õige
Realo selgitas intervjuus, et nafta hind on viimaste aastate kõrgeim ja see mõjutab mootorikütuste hindu. „Maksud on tõusnud ja alla euro maksis kütuseliiter viimati 2016. aasta jaanuaris. Selle aja jooksul on maksud juba mitu korda tõusnud,“ sõnas ta.
„Tänaste maksude tõttu maksaks kütus juba mõnevõrra rohkem, kui nafta hind poleks muutunud. Oleme oma kütusehindadega juba järele jõudnud Skandinaaviale. Eks see ole kinni selles, et me müüme ju sama päritolu toodet, millega kaubeldakse maailmas,“ jätkas Realo. Ta lisas, et meie maksud on teistele riikidele järele jõudnud ja seega oleme mõnes mõttes hinnastamises isegi ette läinud.
Diislikütuse aktsiisitõusu katkestamine oli Realo hinnangul valitsuse poolt õige samm, sest enamik transpordiettevõtteid on lõpetanud Eestis tankimise. Kui võrrelda diislikütuse hindu Läti ja Leeduga, ulatub vahe juba 15 sendini, mis on piisav põhjus mujal tankimiseks. Realo tõi näiteks, et ka Leedu valitsus tõstis lähiajaloos aktsiisi ja see omakorda tõstis hindu võrreldes Poolaga nii palju, et riik kaotas suure osa tankimisest. „Poole aasta möödudes muudeti otsust.“
Realo märkis veel, et Eesti puhul ei saa öelda, et kütuseettevõtetel on kolme kuu tagavara olemas. „Kolme kuu tagavara võib olla terminalidel, kes toovad kütust sisse, hoiavad ja ladustavad seda. Kuna meie ise terminali ei oma, siis meil ei ole ka kolme kuu tagavara,“ rõhutas ta.
Loe kaubandus.ee-st ka sellest, mida arvab Kai Realo 1- ja 2-sendiste käibelt eemaldamisest.    
Saadet saab järele kuulata siin:

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele