• 12.10.17, 13:26
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rouenis lubatakse tänavale autonoomsed elektrisõidukid

Prantsusmaa Normandia Roueni autonoomsuslabori partnerid lansseerisid eksperimentaalse teenuse, mille raames lubatakse avalikele teedele ühiskasutusse viis isesõitvat elektriautot. Projekti partnerid on Roueni piirkonna omavalitsus, Transdev, Renault, Caisse Des Dépots ja Groupe Matmut.
Isejuhtiv Renault
  • Isejuhtiv Renault Foto: Rouen Normandy Autonomous Lab
11miljonilise eelarvega projekt kannab nime "Rouen Normandy Autonomous Lab" ja on üks “Smart City” regionaalsetest eksperimentidest, mida toetab Caisse des Dép?ts grupp. Rouenist plaanitakse teha autonoomse transpordi pealinn Euroopas. Isejuhtivad sõidukid lubatakse ühiskasutatavatele teedele ning muutuvad kättesaadavaks kõigile linnakodanikele.
Kasutatakse Renault Zoe elektriautosid, mis töötavad Renault ja Transdevi loodud tehnoloogiatega. Hiljem plaanitakse lisada Transdevi tehnoloogial põhinev buss, mis sõidaks kolmel eri marsruudil. Marsruutide kogupikkus on 10 kilomeetrit ning neil on 17 peatust. Seejuures saavad reisijad nutirakendusega endale sõiduki sobivasse peatusse tellida. Testperiood lõppeb 2018. aasta märtsil.
Projekti avasid oktoobri alguses ametlikul tseremoonial Roueni ja Normandia piirkonna president Frédéric Sanchez, Normandia regiooni president Hervé Morin, Transdevi tegevjuht Thierry Mallet, Caisse des Dép?ts Normandia piirkonna diretor Florence Mas, Renault asepresident ja Prantsusmaa müügijuht Philippe Buros ning Matmuti esindaja Rouen-Normandia peakorteris Nicolas Gomart.
Autonoomsete transpordisüsteemide arendamine nõuab erinevaid tuumikpädevusi nagu logistika haldamine, masinapargi ehitus, telekommunikatsiooni olemasolu, sensorite ja isejuhtivate sõidukite tarkvara olemasolu, nagu ka sõidukite tootmise kogemust. Need pädevused on Renault’l olemas.
  • Foto: Rouen Normandy Autonomous Lab
Roueni ja Normandia autonoomsuslabor panustab isejuhtivate sõidukite lubamisse ühiskasutuses olevatele teedele. Selleks astutakse ka konkreetseid samme:
Autonoomsetest, ühiskasutuses olevatele teedele sõitma lubatud elektriautodest koosneva masinapargi haldus. Algselt kasutatakse autodes juhte, kes vajadusel sekkuvad, kuid hiljem jõutakse tehnilise lahendusega nii kaugele, et juhi olemasolu pole enam vajalik.Autonoomsete sõidukite ja tavasõidukite vahelise kommunikatsiooni arendamine, pööratakse tähelepanu ka võimalikule kommunikatsioonile infrastruktuuri ja liikluskorraldusvahenditega.Masinapargi haldamise tehnoloogiate pidev jälgimine ja hooldus reaalajas.Kasutuskogemuse pidev analüüsimine ja arendamine.
Mitme partneriga projekt
Projekti algatajaks on maailma juhtiv transpordiettevõte Transdev. Koos Rouen Normandie omavalitsusega on kaasatud võtmepartnerid ning projekt on autonoomsete sõidukite lubamises teele oluline verstapost, nagu ka olulise tähtsusega samm teel jätkusuutlikuma ja nutikama mobiilsuse poole. 
Projektis on ühendatud kõigi partnerite soov investeerida tulevikumobiilsusesse ning pakkuda oma spetsiifilisi teadmisi ja innovatsiooni regioonile, mis on pidevalt panustanud transpordi arengusse. 11 miljoni euro suurusest eelarvest on 60% kaetud erainvestorite ning 40% avaliku sektori finantstoega.
Partnerid
Transdev on tegutsenud Rouen Normandie ühistranspordis üle 20 aasta. Nende masinaparki kuulub 310 sõidukit. Transdevile on tegu suurepärase võimalusega saada juhtivaks autonoomsete sõidukite kasutajaks ühistranspordisüsteemis.
Renault grupi jaoks on projekt võimalus testida autosid päris kasutajatega ja saada tagasisidet. Transdev ja Renault on partnerid ka EVAPS ehk Eco-mobility with Autonomous Vehicles in Paris-Saclay projektis. Renault algatatud 16 miljoni eurone projekt on ADEME ehk Prantsuse keskkonna, energia ja jätkusuutliku arengu agentuuri hallata. Nende toetusega soovib EVAPS arendada nutikaid transporditeenuseid, kasutades isejuhtivaid sõidukeid Paris-Saclay ühistranspordivõrgu arendamiseks.
“Smart City” arenduste raames on ka Caisse des Dép?ts, sotsiaalseid programme finantseeriv asutus, toetanud 2016. aastast saadik Prantsusmaal läbi viidavaid pilootprojekte. Koostöös kohalike võimude, sidusrühmade ja start-upidega toetavad nad uusi ärimudeleid, teenuseid ja tehnoloogilisi arendusi, aidates nii eri omavalitsusüksustel tulla vastu kõigi huvigruppide soovidele tehniliste lahenduste osas.
Rouen Normandie omavalitsuse pühendumine projekti on tingitud traditsioonist olla mobiilsuse sektoris innovatiivne. Nad on olnud elektrisõidukite propageerijad ning toetanud TEOR busside optiliste süsteemide kasutuselevõttu, mis on autonoomsete sõidukite eelkäijateks.
Matmuti osalus tagab selle, et nad saavad eksperimentaalse projekti läbi ligipääsu andmetele, mis seonduvad isesõitvate autodega kaasneva vastutusega. Lisaks finantsilisele toele abistavad nad kindlustusega seonduvates küsimustes. Matmut on Rouenis kaua tegutsenud ning seega on nende osalus vägagi oodatud. 
Isejuhtivate autode testala Rouenis
  • Isejuhtivate autode testala Rouenis Foto: Rouen Normandy Autonomous Lab
Isejuhtivate autode testala
  • Isejuhtivate autode testala Foto: Rouen Normandy Autonomous Lab

Seotud lood

Uudised
  • 06.12.17, 15:31
Tallinnas hakatakse taas isejuhtivaid busse katsetama
Tallinna Linnavalitsuse tänasel istungil otsustati esitada Tallinna Linnavolikogule otsuse eelnõu „Osalemine Interreg 2014-2020 Läänemere programmis „ SOHJOA- Keskkonnasõbralikule ja isesõitvale viimase miili ühistranspordile üleminek Läänemere regioonis välisprojektis”, sildfinantseerimisega nõustumine ning volituse andmine Tallinna Transpordiameti juhatajale“, teatas Raepress.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele