• 04.08.17, 12:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vallad: Pärnumaa vajab Rail Balticul rohkem peatusi

Pärnumaa inimesed vajavad enne reisijateveo lõpetamist Lelle-Pärnu raudteel kindlust, et piirkonna elanike liikumisvõimalused ei halveneks, leiavad Pärnumaa vallad.
Valitsuse plaani järgi ei peatu Tootsis alates 2019. aastast enam ükski rong.
  • Valitsuse plaani järgi ei peatu Tootsis alates 2019. aastast enam ükski rong. Foto: Veiko Tõkman
Valitsuse otsus lõpetada 1. jaanuarist 2019 Lelle-Pärnu reisirongiliiklus tähendab hulgale inimestele väljakujunenud transpordivõimaluste kadumist. “Ka Rail Balticu tulek ei pruugi parandada trassi äärde jäävate valdade elanike liikumisvõimalusi,“ ütles Tootsi vallavanem Riina Kukk pressiteate vahendusel. Uus raudtee ei lahenda praeguses versioonis, kus maakonna ainus peatus asub Pärnus, valdade elanike jaoks ühtegi ühistranspordi kasutamisega seotud probleemi. „Soovime saada juba enne Lelle-Pärnu reisirongiliikluse sulgemist kindluse, et rajatavale kiirraudteele tulevad kohalikud peatused.“ 
Valitsuse otsuse põhjendustest võis Vändra alevivolikogu esimehe Priit Enoki sõnul jääda mulje, justkui omavalitsused pooldavad Lelle-Pärnu raudteeühenduse sulgemist. „Nii see ei ole. Meie elanike võimalused ühistranspordi kasutamiseks ei tohi halveneda, pigem on piirkonna arenguks ja ääremaastumise vältimiseks vaja ühendusi parandada,“ rääkis Enok.
Tema sõnul on Pärnumaa omavalitsused ja Pärnumaa Ühistranspordikeskus hakanud otsima Vändra, Tori ja Tootsi kandi elanike jaoks võimalusi, kuidas saaks asendada ärajäävat rongiühendust bussitranspordiga. „Samas ei suuda ükski buss teedevõrgu ega väljakujunenud liikumisteede tõttu koheselt asendada kaduvat rongitransporti. Seepärast tuleks tõsiselt mõelda võimalusele jätta vähemalt esialgu käima ka aeglasemad rongid, et piirkonna elanike jaoks oleks üleminek uuele elukorraldusele sujuvam.“
Valitsus otsustas 17. juulil lõpetada alates 1. jaanuarist 2019 avalike vedude tellimise Lelle–Pärnu raudteel. Raudtee tehniline olukord on vilets ja selle kasutamine reisirongiliikluseks vajaks täiendavaid investeeringuid.

Seotud lood

Arvamused
  • 25.08.17, 11:09
POL: Tuleb alustada Rail Balticu kohalike peatuste projekteerimist
Rail Balticu raudteetrassi projekteerimisel tuleb Pärnumaa elanike ühistranspordi kasutusvõimaluste tagamiseks kohe projekteerida ka kohalikud peatused, et need saaks valmis ehitada koos kiirraudtee põhiprojektiga, otsustati eile toimunud Pärnumaa Omavalitsuste Liidu (POL) üldkogul.
Uudised
  • 11.08.17, 16:01
Keskkonnaminister: Rail Balticu tarastamist tuleb põhjalikult analüüsida
Keskkonnaministeerium kiitis heaks Harju, Rapla ja Pärnu maakonna Rail Balticu maakonnaplaneeringute ühise keskkonnamõju strateegilise hindamise (KSH) aruande, teatas ministeerium. Ministeerium toob heakskiidus välja vajaduse arvestada raudteetrassi kavandamisel piirdeaedade rajamisega seotud uuringu tulemustega.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele