2017. aasta 24. ja 25. aprillil toimub Riias Radisson Blu Hotel Latvijas kahel päeval üritus „Rail Baltica Global Forum 2017 – Building A New Economic Corridor”, mis keskendub Rail Balticu projekti rakendusprotsessile. Ürituse teise päeva „Industry Suppliers’ Day” keskmes on kitsamalt teemad, mis seostuvad projekti hangetega.
- Rail Balticu eskiis Foto: Rail Baltic
Üritusel kutsutakse osalema nii kõiki projektis potentsiaalselt osalevaid tarnijaid, kellele tutvustatakse detailset infot selle aasta hangete ning nende ajakavade kohta, kui ka võimalikke partnereid. Sel aastal on Eestis, Lätis ja Leedus kavas läbi viia enam kui 40 hanget.
Rail Balticu projekti peakoordinaator, kolme Balti riigi ühisettevõtte RB Rail AS esindajad ja projekti kohalikud rakendusasutused – Rail Baltic Estonia, Eiropas Dzelzceļa līnijas ja Rail Baltica Statyba – tutvustavad üritusel eri riikide hangete poliitikat, korraldust, protseduure ja juhendeid. Teisel päeval tutvustatakse ka hangete üldplaani ja 2017. aasta hangete detailset nimekirja. Sel aastal on Eestis, Lätis ja Leedus kavas läbi viia enam kui 40 hanget.
Ürituse tarnijatele pühendatud päeva eesmärgiks pole mitte üksnes koondada potentsiaalseid tarnijaid Eestist, vaid ka teistest Balti riikidest ja mujalt Euroopast, tutvustamaks neile projekti hanketingimusi, aga ka muud hädavajalikku praktilist infot. Ühtlasi loodetakse üritusega hõlbustada partnerluste loomist kohalike ja välisettevõtete vahel, et soodustada konkurentsi teket Rail Baltic Global projekti hangetes.
RB Rail AS-i tegevjuht ja juhatuse esimees Baiba Rubesa tutvustab edusamme Rail Baltic Global projekti rakendamisel Balti riikides, üldprojekti ajakava ja rahastust ning vastustusalade jaotumist projekti teostajate vahel. Lisaks esitleb Rubesa projekti hiljutise tasuvusanalüüsi põhilisi andmeid ja tulemusi, mille üle arutletakse põhjalikumalt foorumi esimesel päeval.
Rail Baltic Estonia juhatuse liige Indrek Orav, Eiropas Dzelzceļa līnijasi juhatuse liige Dins Merirands ning Rail Baltica Statyba juhataja Dainius Budrys esitlevad hankeprotsesside riiklikke spetsiifikaid, millega peavad arvestama Rail Balticu projekti hangetes osalevad ettevõtted.
RB Rail AS-i planeerimisjuht Kaido Zimmermann ja RB Rail AS-i arendusjuht Kaspars Briškens jagavad infot uuringute ja disainiga seostuvate hangete kohta. Lisaks tutvustab Eiropas Dzelzceļa līnijasi arendus- ja koostööjuht Agnis Driksna Riia keskraudteejaama ja selle lähiterritooriumi disaini- ja ehitushankeid. Teise päeva osalejatele pakutakse ka võimalust külastada Riia keskraudteejaama foorumi raames. Külastusel osalejate arv on piiratud.
Rohkem infot ürituse kohta leiad
siit.
Seotud lood
Täna kell 12 arutab Riigikogu majanduskomisjon valitsusele enne Rail Balticu leppe allkirjastamist üle antud 3194 allkirjaga petitsiooni. Avalikult Rail Balticust juhatuse liige Priit Humal tutvustab enda sõnul majanduskomisjonile esimest korda RB rahastuslepinguid, mida MKM olevat seni hoidnud kalevi all.
Rail Balticu raudteeprojekt on muinasjutt ja põhjendamatu rumalus, leiab ACE Logisticsi nõukogu esimees Karli Lambot Äripäevas.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.