Riigikogu majanduskomisjon arutas tänasel istungil kollektiivset pöördumist Rail Balticu kiirraudtee trassi paiknemise küsimuses. Komisjon toetas valitsuse väljavalitud trassi, mis Eestis kulgeb Tallinnast läbi Pärnu Läti piirini.
- Majanduskomisjoni esimees Aivar Kokk Foto: Raul Mee
Majanduskomisjoni esimehe Aivar Koka sõnul jõudis majanduskomisjon ühisele arusaamale, et kogu tänast raudteevõrku tuleb edasi arendada ja hoida väga heas korras. "Eesti majanduse arenguks on väga olulised riigisisesed ja riikidevahelised kiired ühendused. Mitte ainult uue trassi ehitus pole oluline, vaid kogu Eesti tänase raudteevõrgu arendus," ütles Kokk Riigikogu pressiteates.
Majanduskomisjoni aseesimehe Toomas Kivimägi hinnangul on Rail Baltic meie kiirtee Euroopasse ja Euroopa kiirtee Eestisse. „Soome logistikaettevõtjad peavad uue raudtee valmimist suurimaks positiivseks muutuseks nende sektoris lähimal kümnendil. Eesti atraktiivsus investeerimis- ja majanduskeskkonnana kasvab Rail Balticu läbi tuntavalt,“ ütles Kivimägi.
Kivimägi lisas, et Rail Balticu valmimine on suureks tõukeks ka turismisektorile. „Eestil on pakkuda väga palju kvaliteetset, unikaalset ja atraktiivset turismitoodet, ent ebapiisavad ühendused on oluliseks piiranguks meie potentsiaali kasutamisel,“ sõnas Kivimägi.
Riigikogu võttis eelmise aasta 18. novembril menetlusse Erakond Eestimaa Rohelised, Noored Rohelised ja Ökoriik Eesti algatatud kollektiivse pöördumise „Eestimaa kaitseks“ seoses Rail Balticu rajamisega. Pöördumise oli digitaalselt allkirjastanud 1321 inimest.
Petitsioonis kutsutakse üles loobuma Rail Balticu projektist praegusel kujul, kus rajatakse Eestimaad poolitav täiesti uus taristu. Pöördumises leitakse, et Eesti olemasoleva raudteevõrgu rekonstrueerimine võimaldab luua Euroopaga toimivad head rahvusvahelised ühendused ning Rail Balticu projekti saaks suunata Eestile kasulikumaks ja kasumlikumaks.
Seotud lood
Riigikogu majanduskomisjon on sel neljapäeval ja reedel Ida-Virumaal, et arutada kohalike ettevõtjatega logistika- ja transiidisektori edendamise võimalusi ning energeetikasektori arengut, teatas majanduskomisjon.
Rail Balticu raudteeprojekt on muinasjutt ja põhjendamatu rumalus, leiab ACE Logisticsi nõukogu esimees Karli Lambot Äripäevas.
Riigikogu majanduskomisjon arutas eile Sillamäel logistika- ja transiidiettevõtjatega tegevusi valdkonna toetamiseks. Täna külastab komisjon Ida-Virumaal Eesti Energiat ja Viru Keemia Gruppi, keskendudes energeetikasektori arengu küsimustele.
Kodanikuühendus Avalikult Rail Balticust väidab pressiteates, et Kadri Simson saadab Rail Balticu leppe kiirkorras ratifitseerimisse. MKMi sõnul ei saadeta RB riikidevahelist lepet ratifitseerimisele enne uue tasuvusanalüüsi valmimist. Selline teemakäsitlus on ministeeriumi teatel eksitav.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.