Venemaa otsus lõpetada naftatoodete eksport läbi Balti sadamate muudab Raivo Vare sõnul veelgi pingelisemaks olukorra heledate naftatoodete turul.
- Raivo Vare Foto: Raul Mee
Transiidieksperdi ja Eesti Raudtee nõukogu endise juhi Raivo Vare sõnul tähendab Transnefti otsus Ventspilsis väga suure ja maailma mastaabis arvestatava produktivõimsusega diiselkütuse toru sulgemist. Toru maht oli 5,5 miljonit tonni.
Vare hinnangul tähendab see, et vaba terminalivõimsus, mis oli seotud diisliga, tuleb nüüd heledate toodete turule, kus on olukord niigi pingeline. „Ja kui sinna lisada veel kolm terminali Riia sadamast, kes ka tegelesid kõik heledate naftatoodetega… See tähendab, et tuleb üle poole miljoni kuubiku vaba terminalivõimsust heledate naftatoodete turule, kus nagunii on langus, kus turg on nagunii pingestunud,“ selgitas Vare.
„Eelkõige meie lootus saada Valgevenest heledaid naftatooteid tõenäoliselt kukub nüüd ära, sest tühjad Läti terminalid võtavad Valgevene enda peale igal juhul, neil on geograafiline eelis,“ ütles Vare siinsete mõjude kohta.
Vare ütles, et Eesti Raudtee võib kaotada mõned tonnid heledate naftatoodete veost. „Neid vaguneid võib vähemaks jääda, aga kui palju, seda ma teile ei prognoosi. Ei oska keegi öelda praegu.“
Autor: Äripaev
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.