• 27.07.16, 10:52
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

TS Laevad ostis varulaeva Saaremaa Laevakompaniilt

TS Laevad sõlmis lepingu Saaremaa Laevakompaniiga parvlaeva „Regula“ ostuks. Parvlaeva soetamine on osa TS Laevade varuplaanist tagamaks parvlaevaliiklus Eesti suursaarte ja mandri vahel käesoleva aasta esimeseks oktoobriks. Varulaeva näeb ette ka leping riigiga.
Parvlaev „Regula“ mahutab 400 reisijat ja 80  sõiduautot
  • Parvlaev „Regula“ mahutab 400 reisijat ja 80 sõiduautot Foto: TS Laevad
Otsuse tegemisel Regula ostuks said määravaks asjaolud, et tegemist on tehniliselt korras, paraja mahutavuse ning  jääklassiga laevaga, mis sobib võimalike tõrgete korral asenduslaevaks aastaringselt ja mitmeteks aastateks. Laev  on varasemalt seilanud nii Virtsu-Kuivastu kui ka Rohuküla-Heltermaa  liinil ehk  on olemas kindlus laeva sobivusest sadamate infrastruktuuriga.
TS Laevad meeskond  on varulaeva otsingu jooksul kontakteerunud ligi kolmekümne  ettevõttega, et leida turult kõik müügis olevad või renditavad parvlaevad. Valikus olnud laevadest tehti  „Regula“   kasuks otsus just tulenevalt parimast võimalikust hinna- ja kvaliteedi suhtest.
TS Laevade juhatuse esimees Kaido Padar ütles tehingut kommenteerides, et võimalikud pakkumised jäid 4-6,5 miljoni euro vahele. „Oli laevu, millel puudus jääklass, oli laevu, mille investeerimise vajadus ulatus paari miljoni euroni. Ühe laeva välistasime puhtalt selle pärast, et ta ei sobinud tänaste kaldarampidega.“ lisas Padar
Padar tõi veel välja asjaolu, et ehitusgraafikud tehastes on äärmiselt pingelised ja seetõttu jätkatakse erinevate ettevõtetega läbirääkimisi, et oleks võimekus tagada mitme rendilaeva olemasolu lühiajaliseks prahtimiseks. TS laevade juhi sõnul peab ettevõte kindlustama üleveo ka siis kui uute laevade valmimine või vastuvõtmine peaks tähtaegu ületama. „Peame olema valmis igaks olukorraks, ka selleks kui tehastes valmimine venib või tuleb riikides ette midagi sellist, mis praamide saabumist võib aeglustada. Selleks töötame ka ajutiste asenduslaevade hankimisega, ja vajadusel peame suutma kasvõi kõigi laevade hilinemise korral tagada üleveo. Olgu öeldud, et nii musta stsenaariumit me täna ette ei näe, kuid valmis peame selleks olema, et kõik toimiks,“ rõhutas Kaido Padar.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ja TS Laevade vahel sõlmitud sõitjateveo avaliku teenindamise leping näeb ette, et 24 tunni jooksul peab vedaja tagama varulaev olemasolu, kui mõnega neljast parvlaevast peaks mingi rike või tõrge juhtuma.
Parvlaev „Regula“ mahutab 400 reisijat ja 80  sõiduautot. Laev antakse TS laevad kasutusse alates 1.oktoobrist.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele