• 21.12.15, 13:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna Sadam loodab kaubamahtude languse peatada

Tallinna Sadam võttis vastu 2016. aasta eelarve, mille järgi ettevõtte kaubamahud säilivad tänavusel tasemel. Tänavu esimese 11 kuuga on sadam kaotanud oma kaubamahtudest 19,7%.
Tallinna Sadama juhatuse esimees Marko raid.
  • Tallinna Sadama juhatuse esimees Marko raid. Foto: Andras Kralla
„Järgmisel aastal prognoosime kaubamahuks 22,7 miljonit tonni ehk püsimist käesoleva aasta tasemel. Oodatav reisijate arv ulatub 9,96 miljonini, mis tähendab väikese kasvu jätkumist ja uuele rekordilisele tasemel jõudmist,“ lausus Tallinna Sadama juhatuse esimees Marko Raid. Võrreldes 2015. aastaga on prognoositav reisijate arv kahe protsendi ja kaubamaht ühe protsendi võrra suurem. Reisijate arvu hulka ei ole arvestatud parvlaevaühenduse mõjul lisanduvaid reisijaid.
„Olulisimaks muutuseks ning väljakutseks kontsernile saab olema mandri ja suursaarte vahelise reisiparvlaevaühenduse pidamiseks vajalike eeltööde õigeaegne lõpetamine nii parvlaevade ehituse kui teenindusstruktuuri loomise osas, mis on vajalikud opereerimistegevuse alustamiseks alates oktoobrist,“ märkis Raid.Järgmise aasta eelarvestatud tegevustulu 106 miljonit eurot on 11 miljoni euro võrra tänavusest enam. Tuludest lisandub uue tululiigina tulu parvlaevadega opereerimisest ning oodatavalt ka tulu jäämurdjalt Botnica jäämurdehooaja välisel perioodil, kus tänavuses turu madalseisus tasuvat tööd ei leitud. Tulu traditsioonilisest sadamategevusest oluliselt ei muutu, tulenevalt mahuliste prognooside püsimisest käesoleva aasta taseme läheduses.Järgmise aasta suurim investeering on nelja parvlaeva ehitamise lõpetamine, millega Tallinna Sadam alustab 2016. aasta sügisel mandri ja suursaarte vahelise parvlaevaliikluse teenindamist.Sadamategevusega seotud olulisemad investeeringud on suunatud Vanasadamas reisijate ja sõidukite liiklustingimuste avardamisele ja kaasajastamisele kõigis terminalides. Kasvanud laevaliikluse ja reisijate arvu teenindamiseks võetakse kasutusse seni vähekasutatud ala sadama põhjaosas, rajatakse sõidukitele elektroonsete läbipääsudega reguleeritud ootealad laevadele minekuks ja laevadelt tulekuks. Uuendatud liiklusskeemid sadama-alal valmivad lõplikult 2017. aastal.Tallinna Sadama eelarvestatud tegevuskulud on 64,0 miljonit eurot. Ettevõtte ärikasum on 44,3 miljonit eurot.Tallinna Sadama poolt 2016. aastal omanikule ehk Eesti riigile väljamakstavaks dividendi summaks on eelarves arvestatud 35 miljonit eurot, sellele lisandub tulumaksukulu 8,75 miljonit eurot.
Autor: Tanel Raig, logistikauudised.ee toimetaja

Seotud lood

Uudised
  • 18.03.16, 10:52
STATISTIKA: Läänemere idakalda sadamad hädas kaubamahtude langusega
Läänemere idakaldal on peale Tallinna sadama kaubamahtude langusega hädas ka teised sadamad. Võrreldes eelmise aasta jaanuariga liikus tänavu Läänemere idakalda sadamates 1,43 miljonit tonni kaupa vähem.
Uudised
  • 22.03.16, 15:18
Tallinna Sadam hindas varasid alla
Tallinna Sadam hindas alla varasid ja ettevõtte kaubamaht vähenes, nii nagu ka puhaskasum.
Uudised
  • 11.11.15, 12:34
Tallinna Sadama reisijate arv püsib rekordkursil
Tallinna Sadama sadamaid läbis oktoobris 786 919 reisijat, mis on läbi aegade oktoobrikuu suurim tulemus.
Uudised
  • 06.11.15, 11:33
Madal võrdlusbaas aitas sadama kaubamahu tõusu
Üle pika aja läbis Tallinna Sadama sadamaid aastases võrdluses rohkem kaupa. Oktoobris oli kaubamahu kasv 7,4%. Tõusu põhjuseks on eelmise aasta madal võrdlusbaas.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele