• 01.12.15, 09:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autoveoseadus suurendab veofirma ja veo tellija vastutust

Majandusminister saatis kooskõlastusringile uue autoveoseaduse, mis suurendab autoveol toime pandud rikkumiste korral autojuhi kõrval ka veofirma vastutust. Ka vedajaga veolepingu sõlminud veotellija peab olema kindel, et vedajal on õigus veosevedu teostada.
Autoveoseadus suurendab vedaja vastutust saadetise ohutult ja nõuetekohaselt sihtkohta toimetamise eest.
  • Autoveoseadus suurendab vedaja vastutust saadetise ohutult ja nõuetekohaselt sihtkohta toimetamise eest. Foto: Erik Prozes
„Vedaja korraldab oma veotegevust läbi autojuhtide, andes autojuhtidele töökorraldused ja veo teostamiseks vajalikud dokumendid. Seega suur osa teeliikluses toime pandud autoveoalastest rikkumistest, mille eest seni on vastutanud vaid autojuht, on käsitletavad ka kaubaveo korraldanud veoettevõtte rikkumisena. Sellest lähtuvalt on muudetud ka autoveoks vajalike dokumentide kehtivuse peatamise, kehtetuks tunnistamise ning väljastamise aluseid, võimaldades järelevalveasutusel võtta vastutusele põhjendatud juhul kaubaveo ohtlikul viisil korraldanud veoettevõte,“ ütles majandusministeeriumi veondus- ja liiklustalituse juhataja Sander Salmu. „Muudatuste jõustudes peab veolepingu sõlmimisel või selle vahendamisel veose saatja kontrollima, et isikul, kellega veoleping sõlmitakse, on ka õigus veosevedu teostada. Sellega tagatakse, et veose kohale jõudmise eest vastutav veokorraldusjuht ja autojuhid on läbinud vastavad koolitused ning on teadlikud, kuidas vedusid ohutult teostada. Ka veose saatjad peavad pöörama tähelepanu veoseohutusele. Veose saatja peab veose vedamiskindlalt sõidukile laadima ja kohale paigutama,“ lisas Salmu.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi hinnangul ühtlustab uus autoveoseadus erinevate tegevuslubadega seonduvaid nõudeid, kaitseb ausa konkurentsi põhimõtteid ja muudab kaubaveod maanteedel ohutumaks. Kõige olulisemateks muudatusteks peab ministeerium vedaja vastutust saadetise ohutult ja nõuetekohaselt sihtkohta toimetamise eest. Konkurentsitingimuste parandamiseks laiendatakse ka riikliku järelevalve teostaja õigusi. Selleks võimaldatakse järelevalve teostajal, näiteks politseil katkestada vedu juhul, kui veose paigutus või kinnitus ei vasta nõuetele, juhil puuduvad vajalikud dokumendid või on vedajal või autojuhil tasumata autoveonduse alaste rikkumiste eest määratud karistused. Eelnõuga lihtsustatakse autoveoks vajalike dokumentide kasutamist, näiteks riigisisesel veoseveol loobutakse tegevusloa kinnitatud ärakirja, kasutuslepingu ning ameti- ja täienduskoolituse läbimist tõendava dokumendi kaasas kandmise kohustusest, kuna nende dokumentide olemasolu on võimalik kontrollida riiklikest registritest.
Majandusminister saatis autoveoseaduse ja sellega seotud seaduste muutmise eelnõu kooskõlastusringile 30. novembril. Uue seaduse kohta ootab arvamusi ka Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon (ERAA). Seaduse teksti ja seletuskirjaga saab tutvuda ERAA leheküljel. Ettepanekud ja arvamused on oodatud 7. detsembrini aadressil [email protected]. Uus autoveoseadus jõustub eeldatavalt 2017. aasta alguses.
Autor: Tanel Raig, logistikauudised.ee toimetaja

Seotud lood

Uudised
  • 27.11.15, 15:39
Uus Autoveoseadus ootab vedajate ettepanekuid
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium on valmis saanud uue autoveoseaduse eelnõu, millele oodatakse ettepanekuid Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioonilt (ERAA).
Uudised
  • 09.12.15, 12:53
Veofirmad jätsid kasutamata võimaluse kujundada autoveoseadust
Kuigi Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon (ERAA) ootas veofirmadelt ettepanekuid uue autoveoseaduse kohta, ei laekunud väljakuulutatud tähtajaks ühtegi ettepanekut.
  • ST
Sisuturundus
  • 10.01.24, 17:55
Kas elektriauto ja hübriidajamiga sõiduk saavad olla sarnase hinnaga?
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja vaadake Auto Bassadone Rocca keskuses ise järele. Lisaks leiate sealt alates jaanuarist teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele