• 21.05.15, 09:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna Sadama üldkoosolek kinnitas aastaaruande ja dividendimakse

Tallinna Sadam kannab dividendidena tänavu riigieelarvesse 31,2 miljonit eurot, millele lisandub tulumaksukulu summas 7,8 miljonit eurot.
“Tallinna Sadama majandusnäitajad olid 2014. aastal väga head, seda nii 110,8 miljoni euroni ulatunud tegevustulude kui 52,7 miljoni eurose tegevuskasumi näol,” lausus majandus- ja taristuminister, AS-i Tallinna Sadam aktsionäride üldkoosoleku ülesannetes Kristen Michal. “Ka ettevõtte korrigeeritud maksueelne kasum – 52,5 miljonit eurot – oli läbi aegade suurim.”
Tallinna Sadama 2014. aasta puhaskasum oli 38,3 miljonit eurot, mis on 2013. aastaga võrreldes 1,3 miljoni euro võrra vähem. Auditeeritud puhaskasumi vähenemine tulenes tulumaksukulu kasvust seoses eelmisel aastal riigieelarvesse makstud rekordilise 42 miljoni euro suuruse dividendimaksega.
Koos ettevõtte 2014. aasta majandusaruandega kinnitas majandus- ja taristuminister AS-i Tallinna Sadam aktsionäride üldkoosolekuna kolmapäeval ettevõtte tänavuse dividendimakse summas 31,2 miljonit eurot.
“Rahandusministeeriumiga saavutatud kokkuleppe kohaselt kantakse dividendid riigieelarvesse ühes osas novembrikuus,” ütles ettevõtte nõukogu esimees Remo Holsmer. “Dividendimaksele lisandub tulumaksukulu summas 7,8 miljonit eurot, mis teeb riigieelarvesse kantavaks kogusummaks 39 miljonit eurot.”
Eelmisel aastal kasvas tululiikide lõikes müügitulu enim jäämurdjaga Botnica seotud laeva prahitasust. Botnica osutab jäämurdeteenust Veeteede Ametiga sõlmitud lepingu raames ning talvise perioodi välisel ajal eritööde laevana avameretöödel. Traditsioonilistest tuludest kasvas enim tulu sadamatasudest, kasvas ka tulu maa ja muu vara kasutusse andmisest. Kaubatasu tulu eelmisel aastal vähenes, peamiselt laev-terminal-laev kauba osakaalu suurenemisega vedellasti hulgas.
Tallinna Sadama kaubamaht oli 2014. aastal 28,3 miljonit tonni, mis on aasta varasemast 0,1 miljonit tonni enam. Tallinna Sadama sadamaid läbinud reisijatemaht kasvas eelmisel aastal rekordilise 9,57 miljoni inimeseni, võrrelduna 2013. aasta 9,24 miljoni reisijaga.
Tallinna Sadama aktsionäride üldkoosolek riiki esindava ministri isikus arutas ka ettevõtte 2015. aastaks võetud eesmärke ning strateegiat perioodiks 2015-2020. Lisaks kinnitas minister Kristen Michal ettevõtte järgmise kolme aasta audiitoriks vastavalt riigihanke tulemustele audiitorühingu AS Deloitte Audit Eesti.

Seotud lood

Uudised
  • 09.03.15, 11:14
Tallinna Sadam kaotanud 25%kaubamahust
Tallinna Sadama sadamaid läbis veebruaris 1,9 miljonit tonni kaupa, mis näitab eelmise aasta sama perioodiga võrreldes veomahu 25,8-protsendilist langust.
Uudised
  • 01.04.15, 10:59
Tallinna Sadam täiendas lähiaastate strateegiat
Tallinna Sadama nõukogu kinnitas ettevõtte mullused majandustulemused, mis on ajaloo parimad. Nõukogu arutas  ka Tallinna Sadama strateegiat aastani 2020.
Uudised
  • 01.06.15, 11:59
Tallinna Sadam valiti ESPO maikuu sadamaks
Euroopa Meresadamate Organisatsoon ESPO valis ASi Tallinna Sadam maikuu sadamaks. ESPO kuu sadama tiitliga pärjatakse igakuiselt Euroopa meresadamaid, kes on oma tegevusega positiivseks eeskujuks teistele sadamatele. 
Uudised
  • 11.05.15, 15:39
Tallinna Sadama kaubamaht aprillis langes
Tallinna Sadama sadamaid läbis aprillis 2,05 miljonit tonni kaupa. Eelmise aasta sama perioodiga võrreldes langes kaubamaht 10%.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele