Tallinna Sadama nõukogu kinnitas ettevõtte mullused majandustulemused, mis on ajaloo parimad. Nõukogu arutas ka Tallinna Sadama strateegiat aastani 2020.
“Möödunud aastal teenis Tallinna Sadam läbi aegade suurima tegevustulu ja tegevuskasumi, rekordilised olid ka reisijate arv ja riigieelarvesse kantud dividendide summa,” lausus ettevõtte nõukogu esimees Remo Holsmer. “Samuti alustasime ettevalmistustega mandri ja suursaarte vahelise parvlaevaliikluse korraldamiseks 2016. aasta sügisest.”
Uuendatud tegevusstrateegia sätestab AS-i Tallinna Sadam oodatavad ärilised eesmärgid, sealhulgas Eesti jäämurdevõimekuse tagamine ning parvlaevaliikluse korraldamine mandri ja suursaarte vahel.
Holsmer tõi mullusest majandustegevusest märgilisena välja veel jäämurdja Botnica eduka rakendamise Kara mere nafta- ja gaasiväljadel jäämurdehooaja välisel ajal, millega kaasnes oluline tulude kasv. “Samuti valmis mullu uus kruiisikai, millega tuleme vastu kruiisioperaatorite soovile kasutada ka Läänemerel üha suuremaid laevasid,” märkis ta.
Nõukogu esimehe sõnul on kaubaveos ja transiidis lähiaastate perspektiivis oodata jätkuvalt üldist kaubamahtude suurenemist Läänemerel. Teisalt jätkub trend selles suunas, et Tallinna Sadama osakaal vähese lisandväärtusega “mahukaupade” segmendis näitab pigem vähenevat trendi.
“Tallinna Sadama võimalus ja konkurentsieelis on olla väljaveokanal pigem väiksemahulisemate, ent samas kõrgema kvaliteediga toodete ja tootjate jaoks,” ütles Holsmer. “Reisijateveol on Tallinna-Helsingi laevaliin juba täna maailma üks tihedaima liiklusega reisilaevaliine, seeläbi on suurimad kasvuvõimalused teistel suundadel ehk Peterburi ja Stockholm, aga ka kruiisiturism.”
Vastavalt nõukogus kinnitatud 2014. aasta majandusaruandele oli Tallinna Sadama konsolideeritud müügitulu 110,8 miljonit eurot ehk 8,4 protsenti aasta varasemast enam. Ettevõtte põhitegevusega seotud kulud olid kokku 58,1 miljonit eurot.
Tegevuskasum 52,7 miljonit eurot oli aasta varasemast 16 protsenti enam. Tallinna Sadama puhaskasum vähenes aastaga kolme protsendi võrra 38,3 miljoni euroni, suurenenud dividendimaksest tulenenud kasvanud tulumaksukulu tõttu. 2014. aastal maksti omanikule ehk Eesti riigile dividendidena välja 42 miljonit eurot, millele lisandus tulumaks 11,3 miljonit eurot.
Tallinna Sadama sadamaid läbinud reisijate arv ulatus läbi aegade kõrgeima, 9,57 miljoni inimeseni. Kaupade maht oli eelmisel aastal 28,3 miljonit tonni, stabiliseerudes pärast kahte aastat langust.
Seotud lood
Tallinna Sadama sadamaid läbis veebruaris 1,9 miljonit tonni kaupa, mis näitab eelmise aasta sama perioodiga võrreldes veomahu 25,8-protsendilist langust.
Majandus- ja taristuminister Urve Palo ja Tallinna Sadam sõlmisid täna lepingu parvlaevaühenduse korraldamiseks Rohuküla-Heltermaa ja Kuivastu-Virtsu liinidel.
Tallinna Sadam kannab dividendidena tänavu riigieelarvesse 31,2 miljonit eurot, millele lisandub tulumaksukulu summas 7,8 miljonit eurot.
Euroopa Meresadamate Organisatsoon ESPO valis ASi Tallinna Sadam maikuu sadamaks. ESPO kuu sadama tiitliga pärjatakse igakuiselt Euroopa meresadamaid, kes on oma tegevusega positiivseks eeskujuks teistele sadamatele.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.