Eesti Õliühingu esimees Toomas Saks vastas täna Äripäeva teemaveebi logistikauudised.ee online-intervjuus lugeja küsimusele diiselkütuse kalliduse kohta.
Eesti on tõesti üks ainukesi riike Euroopas, kus tanklas on diislikütuse hind kõrgem kui bensiinil. See olukord lõppeb, kui riik muudab aktsiisi poliitkat. Saks selgitas, et Eestis on kütuse aktsiisid suhteliselt ühtlased - bensiinil on aktsiis 0,423 eur/l ja diislikütusel 0,393 eur/l. Näiteks Soomes on aktsiisid bensiinil 0,624 eur/l ja diislikütusel 0,463 eur/l ehk aktsiiside vahe on oluliselt suurem. Meil kehtiv ühtlasem aktsiis võimaldab müüa bensiine suhteliselt odavamalt, millest ka olukord, et tanklates on diislikütus kallim kui bensiin. Samas ei tohi ka unustada, et osades Euroopa maades on kehtestatud eraldi maks diiselmootoriga autodele, Soomes diiselivero, mis ühtlustab kulutusi.
Saks esineb ka Äripäeva Kütuseturu Aastakonverentsil 31. märtsil. Konverentsile on tulemas juba üle 70 osaleja.
Kütuseturu konverentsi kavaga saab tutvuda SIIN.
Arvutatge ise
SIIN, kui suur oleks teie diislimootoriga masina maks Soomes.
Seotud lood
31. märtsil korraldavad logistikauudised.ee ja Äripäev Loomaaia uues konverentsikeskuses Äripäeva Kütuseturu Aastakonverentsi.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.