TNS Emori uuringu kohaselt kasvas 2014. aastal eraisikute postipakiturg Eestis 32%. Pakkide kättesaamissageduselt tõusid pakiautomaadid kullerposti teenusest ehk pakkide kojukandest esmakordselt ette.
“Eraisikute postipakiturg jätkab hoogsalt kasvamist. Sarnaselt 2013. aasta kasvule 31%, jätkus sama trend ka 2014. aastal 32%-ga. Keskmine eestlane sai möödunud aastal postiga ligi üheksa pakki. Paari aastaga oleme selle näitajaga jõudnud põhjamaadega ühele tasemele,” näitlikustas Itella SmartPOSTi tegevjuht Risto Eelmaa postipakiturul valitsevaid trende.
2014. aastal tõusid pakiautomaadid esimest korda pakkide kättesaamissageduselt kullerpostist populaarsemaks. “2014. aasta oli pakimahtude osas pakiautomaatidele märgilise tähtsusega. Pakiautomaadid möödusid kasutatavuselt kullerpostist jäädavalt ning postkontorid muutuvad pakkide saatmisel ja vastuvõtmisel üha marginaalsemaks,” kinnitas Eelmaa.
Sama kiiresti kui kasvab eestlaste e-kaubanduse lembus, tuleb juurde ka uusi veebipoode. “Itella SmartPOSTi kaubanduskeskuste sisepindadel asuvaid siniseid pakiautomaate kasutab Eestis enam kui 2000 e-poodi. Turvaline, ilmastikukindel ja kiire pakiautomaaditeenus on aidanud kaasa e-kaubanduse hüppelisele kasvule,” tõdes Risto Eelmaa.
Veebist tellitavate pakkide mahud küll pidevalt tõusevad, kuid paraku pole kohalikel e-kaupmeestel põhjust liialt rõõmustada. TNS Emori uuringutulemused kinnitavad, et mahud kasvavad ennekõike välismaalt tellitavate postipakkide arvelt.
Asjaolud, et klienditeenindus on emakeeles kättesaadav ning lisaks tellimisele on ka kaupade tagastamine lihtne ja kiire, peavad Itella SmartPOSTi tegevjuhi sõnul muutuma siseriiklike tellimiste iseenesest mõistetavateks eelisteks. “Kui tasuta transpordi ja kaubavaliku osas Aasia või Ameerika hiidudega rinda pista ei suudeta ja pole ka mõtet, siis klientide tagasiside põhjal hakkab ostu tegemisel üha kasvavat rolli mängima ka sama päeva tarne võimalus,” lisas Eelmaa veel ühe konkurentsieelise, mida e-poodnikud tänu SmartPOSTile kasutada saavad.
Itella SmartPOST OÜ on osa Posti Grupist, mis pakub kaupade- ja informatsioonivoogude korraldamise lahendusi. Grupp tegutseb kirjade, informatsiooni ja kaupade logistika valdkonnas Põhja- ja Kesk-Euroopas ning Venemaal.
Seotud lood
Omniva juhatuse liige Ansi Arumeel kirjutab, et oleme praegu murrangu lävel, kus inimeste ostuharjumused muutuvad ning selles muutuses peavad oma töö ümber korraldama ka logistika- ja postiteenuseid pakkuvad ettevõtted.
Alates 2010. aastast Itella SmartPOSTi juhtinud Risto Eelmaa lahkub 1. maist ametist. Ettevõtte juhtimise võtab ajutiselt üle Posti OY rahvusvahelise äri arengu eest vastutav Tomas Olsson.
Pakiautomaatide edu on tihedalt seotud e-kaubanduse kasvuga, pakkudes nii ettevõtjatele kui organisatsioonidele uusi võimalusi oma klientide ja toetajatega side pidamiseks.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.